Senaste nytt

Grand hotell i Stockholm i samarbete med SAS Eurobonus

FF#1

Medlem
Det var ju inte illa, det måste testas vid tillfälle när jag är i huvudstaden för lämpligt ärende.
 

Gus

Medlem
Nu är jag utcheckad. Måste säga att att Grand skötte sig alldeles förträffligt. Nu återstår det att se hur många EB-poäng som kommer på kontot, 700 eller 700+2800. Förmodligen det tidigare men jag är hur som helst väldigt väldigt nöjd. Skickar med några bilder från rummet.
Visa bifogad bild 37745
Sorry för OT men jag måste bara fråga. Vilka fantastiska bilder från rummet! Använde du ditt 1,4/35-objektiv nu igen, samma som du hade i din LH first reserapport? Jag är sugen på att köpa ett nytt objektiv till semestern och funderar på om jag ska köpa liknande (Sony E 35/1,8 OSS) det som du använder!?
 

flum

Medlem
Sorry för OT men jag måste bara fråga. Vilka fantastiska bilder från rummet! Använde du ditt 1,4/35-objektiv nu igen, samma som du hade i din LH first reserapport? Jag är sugen på att köpa ett nytt objektiv till semestern och funderar på om jag ska köpa liknande (Sony E 35/1,8 OSS) det som du använder!?
Tusen tack, kul att du tyckte om bilderna. Jo det är samma kamera-setup som jag hade på min LH F. Tyvärr kommer inte ditt föreslagna objektiv ge riktigt samma intryck. Det objektiv du föreslår är för kameror med sensorer i APS-C-storlek medan jag har mitt monterat på en kamera med fullformatssensor (antar att du har en Nex). För att få samma bildvinkel måste du ha ett objektiv med brännvidd kring 24mm. Dessutom är det ju inte möjligt att få samma korta skärpedjup med den mindre sensorn (skulle krävas en 24/1.0). Närmast är nog Sony Zeiss 24/1.8 men den är ju ganska dyr, vet inte vad du har för budget. Skulle jag ge ett råd så skulle jag nog själv ha kikat på sonys nya FE 28/2. Då får du "nästan" samma bildvinkel samt har ett objektiv som fungerar även om du byter till en kamera med fullformatsensor. Vill du komma åt skärpedjupet skulle du även kunna kolla på sigmas 30/1.4 men då blir det att köra adapter.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus
Toppen