Senaste nytt

Grand hotell i Stockholm i samarbete med SAS Eurobonus

Luft

Medlem
Vad är Virtuoso, och hur funkar det? Sidan ser lite kaosig ut härifrån. Vad har de för deal på Grand?

Virtuoso är ett väldigt bra sätt att boka lyxhotell på. Upplägget är något krångligt eftersom man behöver boka genom vissa speciella "travel agents", som är en del av Virtuoso. I gengäld får man väldigt mycket tillbaka: i princip alltid fri frukost för två, uppgradering av rum samt något typ av "credit" att spendera på hotellet under vistelsen (oftast på 100 dollar). Priserna man betalar är hotellens "best available rate" men man får alltså en hel del utöver det som i vanliga fall ingår. För de som har AMEX Platinum och uppåt erbjuder AMEX en liknande tjänst inom ramen för Fine hotels & resorts. Båda dessa tjänster finns noggrant beskriva på Flyertalks "Luxury hotels"-avdelning (Luxury Hotels - FlyerTalk Forums

I nuläget är det mig veterligen bara Classictravel.com som erbjuder Virtuoso-rates online, men tanken är att Virtuoso själva ska ta fram en hemsida så att man kan boka direkt via dem. Nackdelen med detta är dock att man inte kommer i kontakt med en fysisk travel agent, som ofta har en personlig relation med hotellet och därmed kan fixa ordentliga uppgraderingar till bra kunder.
 

Luft

Medlem
Bokar man Grand Hotel i Stockholm via Virtuoso får man följande:
  • Upgrade on arrival, subject to availability
  • Continental breakfast daily, for up to two in room guests
  • $100 USD Equivalent Resort or Hotel credit,
    • to be utilized during stay (not combinable, not valid on room rate, no cash value if not redeemed in full)
  • Early check-in/late check-out
    • subject ot availability
Alltså i stora drag ett likartat erbjudande som SAS, däremot får man inte 15 % rabatt på rumspriset via Virtuoso.
 

flum

Medlem
Bokar man Grand Hotel i Stockholm via Virtuoso får man följande:
  • Upgrade on arrival, subject to availability
  • Continental breakfast daily, for up to two in room guests
  • $100 USD Equivalent Resort or Hotel credit,
    • to be utilized during stay (not combinable, not valid on room rate, no cash value if not redeemed in full)
  • Early check-in/late check-out
    • subject ot availability
Alltså i stora drag ett likartat erbjudande som SAS, däremot får man inte 15 % rabatt på rumspriset via Virtuoso.
+ entre till spa + eurobonuspoäng. Skulle 1poäng/krona inkludera room-rate är det nästan för bra för att vara sant(tvekar dock att det är så).
 

flum

Medlem
Nu har jag tydligen rört om i grytan :p. Skall tydligen bokas via Eurobonus-sidan men detta var inte klart än, dock skulle dom fixa det snarast :) (får se hur lång tid SK IT tar på sig :-/)
Nu !!! fick jag svar från diamondsupporten att detta kommer att finnas tillgängligt via diamondsidan under helgen så jag kan tyvärr inte boka än. Tur att Grand var lite proaktiva och fixade en manuell bokning :)
 

flum

Medlem
Nu är jag utcheckad. Måste säga att att Grand skötte sig alldeles förträffligt. Nu återstår det att se hur många EB-poäng som kommer på kontot, 700 eller 700+2800. Förmodligen det tidigare men jag är hur som helst väldigt väldigt nöjd. Skickar med några bilder från rummet.
grand1.jpg

grand2.jpg

Grand3.jpg

grand4.jpg
 
Toppen