Grand Hotel Gävle återöppnar efter 70 år

Diskussion i 'Skandinaviska hotellkedjor' startad av Jacob, 1 Mars 2013.

1. Jacob

Jacob Medlem

Efter 70 år med låsta portar återöppnar idag 1 mars Elite Grand Hotel i Gävle. Hotellet invigdes ursprungligen 1901 men stängdes i samband med andra världskriget och har därefter använts för andra ändamål. Efter en omfattande renovering är cirkeln sluten då hotellet idag åter öppnar för gäster.

Det fyrstjärniga hotellet har 124 rum, två sviter samt gym och relaxavdelning. Utöver detta finns restaurang med plats för 120 gäster samt en bar med utsikt över Gavleån. Det finns också konferensfaciliteter med fem konferensrum. Hotellet ligger i centrala Gävle ett stenkast från järnvägsstationen.

afxxrrbjw3x9xssfydks.jpg
    Foto: Elite Hotels

2. Martin Andersson

Martin Andersson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De hade även ett öppningserbjudande för Elite-medlemmar:

Öppningserbjudande – bo på Elite Grand Hotel till specialpris!

• Standardrum 890 SEK
    • Superiorrum 990 SEK
    • Deluxerum 1090 SEK

3. Häftigt! Nu lockar ju dock inte Gävle som turistresemål... Man får väl se på Hockey (även om det inte intresserar mig nämnvärt :p ).

4. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som fd Gävlebo vet jag inte riktigt vem de tror ska bo där. Det känns som att alla företag lägger ned i rask takt så det blir väl kommuntanternas gäster som kommer att fylla rummen.

Läget är väldigt bra dock men min gissning är att en del gävlebor tycker det är för långt borta med drygt 100 meter till Stortorget.

5. JacobGBG

JacobGBG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller med Fredrik på varje punkt (jag är också fd Gävlebo). Jag hoppas innerligt Elite får detta att funka men tyvärr ser det dystert ut för regionen och stan som lider under nedläggningar och arbetslöshet.

6. gtg

gtg Ny medlem

Var inne och bokade precis. SEK1390 för två nätter i mars (lör-sön) i deras största rum (Deluxe) tycker jag är ett fint öppningserbjudanden. Strunta bara att skriva in rabattkoden PROGAVLE som gäller för priserna Martin skrev ovan.

7. sunkan

sunkan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Även jag är fd Gävlebo :)

Tycker det är väldigt roligt att Grand öppnar som hotell igen! Senast jag var där var när det drevs nattklubb ett tag efter att CH brunnit!

Hoppas kundunderlaget håller. Har lite dålig koll på hur behov och beläggning ser ut i övrigt i stan...

/Christian

8. anbrand

anbrand Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ett av de bättre Elite hotellen. Bra restaurang.

9. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!