Senaste nytt

GPS/Navigations-app Offline

thh

Medlem
Jag kör ofta Maps.me ... Dock lagt in i appen och inte via webbrönssnitt.

Jag brukar också använda Maps.me, det är många saker som finns direkt i appen och man har tillgång till navigation (om man kör bil, inget för kollektivtrafik/gå/cykla vad jag vet). Den har fungerat i Asien, Ryssland, Europa, USA osv. för min del så jag är nöjd.

Jag har också använt Here maps, och tycker även att den är bra. Jag anser att den har ett bättre gränssnitt för att vägleda dig, den är vackrare och bättre gjord. Jag har inte skapat waypoints men det finns en möjlighet att skapa ett here-konto, jag antar att man kan lägga till favoritplatser på internet?

Edit: Dock fungerar inte kollektivtrafiksfunktionen eller gångfunktionen i offline mode.
 
Last edited:

apknug

Medlem
Here maps eller here+ som nämnts den kallas lite olnia beroende på operativ!

Gratis gps navigator med offline maps. Ägs av Microsoft, som köpte nokia som tidigare förvärvat amerikanska navtec.
 

agehall

Medlem
Jag kör med Navigon eftersom jag tycker det funkat bra historiskt sett. Är jag online kör jag en hel del Waze, men det är bra att ha ett offline-kompliment. Egentligen funkar nog vilken GPS-app som helst numera, så det är nog mest tycke och smak som styr exakt vilken leverantör man väljer.
 

chazzie

Medlem
Den traditionella GPS-marknaden måste nog vara utdöende, det tillverkas inte kartor för vissa delar av världen och när det finns större valmöjligheter av olika appar mm. så kommer de nog att försvinna.

Jag körde Google Maps nu i Thailand och det fungerade klockrent, förutom att vissa gator/vägar bara fanns på Thai, men det var var någon enstaka bara.
 

ekf

Medlem
Jag kör Citymaps2Go för fotnavigering och Navigon för bilnavigering, känns som en bra kombo.
 

In_Sweden

Medlem
HERE Maps är förmodligen det bästa gratis offlinealternativet.
Bra navigation (med fartkameror), bra sökfunktion med hyfsat offlinestöd för POI.
Jag har bara använt det på Android. Men så som jag förstår det så funkar det bra på iPhones också.
Appen är enkel nog så att jag kunde lära min mor den på 10 minuter, allt är väldigt logiskt.

Allt var ursprungligen Navteq (som gjorde gps enheter), sen var det Nokia som ägde dem under ett antal år och nyligen så äger VW, BMW och Daimler det tillsammans.
 

RickardG

Medlem
Skippa offline är mitt tips. Det går att köpa till datapaket nu till de flesta abonnemang för en väldigt låg peng, och speciellt kartor och navigering drar väldigt lite. Har man inte möjlighet att köpa till datapaket funkar det minst lika bra att ha med en 4G router. Min Huawei från ICA Maxi för 499kr gör ett strålande jobb.
 

bubblan

Medlem
Update.

Google maps fungerar utmärkt med offlinekartor att uppdatera via maps.google.se på datorn och sedan uppdatera offlinekarta i mobilen.

Använder då gmail i vanliga fall mobilen och datorn är ju synkad oavsätt. Alla sparade punkter finns sparade i flygläge.
 
Toppen