Senaste nytt

Gott slut 2013

Jacob

Medlem
Och reseåret 2013 slutade verkligen på bästa tänkbara sätt.

Flög Paris-Stockholm igår på nyårsafton med Air France efter några dagars semester. Vid ingången till planet på CDG möter jag en kvinnlig purser som med ett stort leende säger "Bonjour, et on se connaît" (God dag, och vi känner ju varandra). Det visade sig att det var samma purser som jag åkt med bara några dagar tidigare, ganska fantastiskt att hon kom ihåg och kände igen mig, och vad är oddsen att man möts igen på ett så stort flygbolag?

Vi småpratade lite vid ingången om var jag varit sedan sist (en solbränna avslöjade en del) innan jag helt apropå nämnde att jag denna gång dock reser i economy, förra gången var det i business class (annars hade hon väl omöjligt kommit ihåg mig). Hon såg lite överraskad ut och tyckte det var märkligt. Jag brukar normalt aldrig trycka på det, men på något sätt låg det i luften och situationen hade redan öppnat upp för det, så jag avrundade vår lilla konversation med "om det inte är något du kan göra något åt?", förstås med glimten i ögat, innan jag fortsatte bakåt.

Tänkte inte mer på det efteråt. Men en halv minut senare när jag precis kommit fram till min plats på rad 9 ser jag en av flygvärdinnorna med ett leende vinka till mig och med handen peka på en tom rad framför skynket. Det var ingen tvekan om vad som precis hade hänt.

Och flygningen blev verkligen helt fantastisk. Pursern var på bästa tänkbara humör och fixade fram både en businessmåltid och en måltid från economy (som var en rätt god pastasallad med lax) samt obegränsat med champagne och drinkar. Det blev två fulla bord med mat och drycker. En helt suveränt bra flygning, utan svårighet bästa flygningen någonsin med Air France, vilken service! :) Och härligt slut på året och inledning på nyårsfirandet.
 
Toppen