Senaste nytt

Gothia Restaurants i Göteborg är ny Eurobonus partner. 1 poäng per krona.

Wow! Jag ska äta där 4 gånger under V 17 med ett större sällskap. Undrar om det går att få poängen registrerade på mitt EB-kort även fast restaurangnotorna kommer att skrivas upp på mitt hotellrum som jag sedan betalar med företagets Eurocard vid utcheckning.

Jag skall bo på Gothia i morgon och dessutom representera på Incontro. Ska kolla vid incheckning om det funkar att sätta notorna på rummet.
 
Efter en trevlig helg på Gothia, med besök på Heaven23, Incontro samt show på Lorensbergsteatern kan jag ge följande tips:

Ditt Eurobonuskort skall uppvisas i samband med betalning, sätter du kostnaden på rummet är det samma sak. Servitören/bartendern bongar in ditt EB-nr. De har vad jag förstod en särskild knapp man trycker på i kassan.

Måste säga att detta funkade fantastiskt bra. Nu är det sen måndag kväll och jag har redan fått poäng för fredagens och lördagens inköp. Så snabba är ju knappt SAS själva med att kreditera poäng efter flighter.
 

Teddulin

Medlem
Det funkar utmärkt! Har redan 2 feta restaurangnotor registrerade och det kommer minst 3 till denna vecka. Någon som vet hur många poäng hotellnätterna ger? Bor 5 nätter i ett Sky rum. Jäkligt synd att man inte får poäng på alkoholen också ;)
 

Teddulin

Medlem
Då har det trillat in lite poäng efter fem spenderade nätter och 5 restaurangnotor. Tyvärr saknas fortfarande poäng för en av middagarna och jag tycks bara ha fått 500 EB poäng totalt för hotellrummet. Jag har mailat Gothia ang detta och inväntar svar. Vet inte exakt vad rummet kostade eftersom det fakturerades men jag hade hoppats på 1 poäng per krona vilket ju i så fall hade gett en bra bit över 10000 poäng, men det kanske inte funkar så.
 

NotRyan

Medlem
Earn points, earn 1000 Extra points at Gothia Towers Hotel

You earn 500 Extra points per stay and all rates qualify for earning points, except travel agent rates, negotiated company rates, staff rates, discounted rates booked via online travel and third party rates.

Double points in Gothenburg

Gothia Towers features 704 tastefully decorated rooms with a feeling, most of which offer magnificent views of the city.
Present your EuroBonus membercard at checkin and the points will be registered to your member account.
Offer is open between May 14 and run's until September 14, 2013. Book here.


Mvh
/NotRyan
 
Funderar på att köpa ett evenemangspaket av Gothia med 3-rätters på Heaven 23, show på Rondo samt övernattning. Maten kommer därför interndebiteras Gothias eventavdelning, och så betalar man drickan själv.

Men maten bör ju ändå bongas ut i restaurangens kassa. Undras om man kan tänkas få kyparen att lägga in EB-numret på detta kvitto? Någon som har erfarenhet av detta?
 
Nä, då det bokas via eventavdelningen som ett paket så kommer det inget på rummet. (förutom eventuellt alkoholen då...)

Annars vore det ju givetvis kanon om det funkar som du skriver, jag tänker boka för 10 personer... :)
 
Toppen