Senaste nytt

GOT Landvetter flygplats har infört riktig Fast track i säkerhetskontrollen

olo

Medlem
När ändrades det? Så sent som i våras/somras fick jag nej på att passera säkerhetskontrollen i stora hallen (på en inrikes SAS-biljett) utan hänvisades till säkerhetskontrollen för Inrikes. Därefter har jag alltid tagit mig till Inrikes-kontrollen så jag har inte brytt mig om att kolla efter det.
Terminalerna slog ihop i början av april 2015 och jag tror att det en bit in i maj fortfarande var lite upp till dagsformen, vilken säkerhetskontroll som gick att använda. Sedan slutet av maj har det gått fint.
Är den fortfarande möjlig att använda för inrikes SAS?
Har inte varit på gamla inrikes sedan maj 2015, men jag förstod och det fortfarande går att använda den av en bekant som klagade på att det var så långt att gå till SAS-gater.
 

Flood

Medlem
Har inte varit på gamla inrikes sedan maj 2015, men jag förstod och det fortfarande går att använda den av en bekant som klagade på att det var så långt att gå till SAS-gater.

Ah, bra. Ibland kommer man i närheten av den terminalingången och kan gena in. Brukar vara väldigt kort kö där, så det kan nog vara snabbare än fast tracken vid stora kontrollen.
 

crown

Medlem
Ah, bra. Ibland kommer man i närheten av den terminalingången och kan gena in. Brukar vara väldigt kort kö där, så det kan nog vara snabbare än fast tracken vid stora kontrollen.

En liten varning är dock att den säkerhetskontrollen har stängt ibland? Var så för några månader sedan när jag tänkte vara smart då det var lång kö i den vanliga/utrikes. Vandrade bort då och insåg att det var stängt och fick gå tillbaka, kanske för att det inte gick några inrikesavgångar just då? Jag skulle till CPH (och har tidigare även tidigare använt den vid utrikesdest. utan problem).

Märkte för övrigt den dedikerade fasttrack-säkerhetskontrollen den 13:e januari när jag reste till Istanbul. Ironiskt nog så var det dock mer folk i den än i den vanliga kontrollen just då.
 

olo

Medlem
Landvetter expanderar säkerhätskontrollen på gamla utrikes med ytterliggare en ny bana, i väntan på den större ombyggnaden.
Totalt erbjuds nu 10 banor varav 1 Fast track och 1 ETD.
rsz_wp_20160425_20_31_14_pro.jpg
 

nota bene

Medlem
Bra!

Har också haft problem att komma igenom utrikes med inrikes biljett efter sammanslagningen och sedan gått omvägen. P.S. flyger ARN-GOT eller v.v. tre ggr per år
 

Thornado

Medlem
Min kollega som flög GOT-ARN idag påstår att man inte längre får fast track på inrikesbiljett på Landvetter. Har han förstått det korrekt eller svamlar han bara?
 
Toppen