Googles kommande glasögon - så här funkar de

Diskussion i 'Övrigt' startad av bL0m, 5 April 2013.

1. bL0m

bL0m Medlem

Hej,

Jag hittade ett spännande klipp med Timothy Jordan som arbetar om utvecklare på google. I detta klipp presenterar han konceptet med googles glasögon som är på gång att bli offentliga.

Klippet är väldigt långt, men min rekommendation är att du klickar på länken nedan och spolar fram till 3 min och 13 sekunder in i klippet.

[video=youtube;JpWmGX55a40]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=JpWmGX55a40#![/video]

Coolt koncept, vilka på BC.se kommer använda sig av detta i framtiden? En tanke är att kommande reportage spelas in eller dokumenteras med hjälp av dessa.

Trevlig helg!

1 person likes this.
  2. olsson

olsson Medlem

Land:
    Norge Norge
    Är definitivt intresserad. Var på Google I/O förra året och då kunde man förhandsboka prototypexemplar. Men enbart för folk som bor i USA eller Canada. Och som även hade $1500 de ville bli av med. Går väl att betala summan för en så cool produkt.

Med min otur gick Google Wallet ner när årets I/O biljetter släpptes så jag kunde aldrig betala min och fick därmed ingen biljett. En liten känsla över att de kan ge bort de där alt sälja de till rabatterat pris. Men jösses vad prylnörden inom mig vill ha ett par.

3. Tekniskt imponerande projekt, men: Den av mina kompisar som bär dessa vid en middag säger jag upp bekantskapen med :p. Det räcker med vanliga mobiler & bluetooth i öronen......snart kan de alltså t.o.m titta på tv när vi pratar....

Jag vill understryka att jag inte är en 80-årig bakåtsträvare, men det känns verkligen som döden för det sociala livet (som vi känner det idag). Sen känns inte glasögonen direkt stilbildande, men det är ju en smaksak :).

4. Känns som att utvecklingen går lite för långt ibland. Jag kommer personligen knäcka glasögonen om jag ser någon promenera omkring med sådana i min stad ;)

5. Erik Bernskiöld

Erik Bernskiöld Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Nördens ultimata hämnd." Göra glasögon så coola att folk som inte behöver, vill ha.

6. Homer

Homer Medlem

Det här är inget nytt, Hobbex sålde röntgenglasögon redan för 30 år sedan.

2 personer gillar detta.
  7. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som den nörd man är känns det som en självklarhet att jag ska ha ett par.

1 person likes this.
  8. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klart det sociala livet kommer att ändras men antagligen inte på det sätt som vi tror. Behovet att tomprata om väder och annat lär ju upphöra när man via glasögon (eller andra prylar) får information om vem man pratar med, när och var ni har setts tidigare och vilka gemensamma bekanta och intressen ni har.

Här är en artikel om en som säger sig ha burit liknande glasögon i 35 år: Steve Mann: My

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!