rsimon
Medlem
Påväg hem med Swiss från Malaga häromveckan blev min anslutning i Zürich kl 16.35 bruten på grund av dåligt väder, vilket hade försenat det till Malaga ankommande Zürichplanet. Blev ombokad till SAS-flyget knappt tre timmar senare. Bokningsklassen var Economy Light med Businessuppgradering till klass P. Blev ombokad till SAS Plus.
Ankom såldes Stockholm Arlanda knappt tre timmar sen. Ansökte om EU-ersättningen, men fick avslag med motiveringen extraordinär händelse. Svarade då vänligt och frågade om en ren goodwill-kompensation för den uteblivna Swiss-servicen samt att jag ändå är återkommande kund i Swiss och Star Alliance. Påminde dem även om min resa till Chicago i F senare i mars. Ett par timmar senare kom en voucher på 1 000 kr för nya resor med Swiss.
Hyggligt, tycker jag.
Ankom såldes Stockholm Arlanda knappt tre timmar sen. Ansökte om EU-ersättningen, men fick avslag med motiveringen extraordinär händelse. Svarade då vänligt och frågade om en ren goodwill-kompensation för den uteblivna Swiss-servicen samt att jag ändå är återkommande kund i Swiss och Star Alliance. Påminde dem även om min resa till Chicago i F senare i mars. Ett par timmar senare kom en voucher på 1 000 kr för nya resor med Swiss.
Hyggligt, tycker jag.