Senaste nytt

Goodie bag på SK162

Homer

Medlem
Ursäkta men detta är ju bara reklam, likvärdigt med någon som står i ett shoppingcenter och delar ut gratisprover.
Bara ett nytt sätt för SAS att tjäna pengar, det får ju betalt av Headweb etc för att dela ut detta, och på samma flight där de delade ut dessa tog de minsann betalt för kaffe till alla :mad:

 

Jacob

Medlem
Ursäkta men detta är ju bara reklam, likvärdigt med någon som står i ett shoppingcenter och delar ut gratisprover.
Bara ett nytt sätt för SAS att tjäna pengar, det får ju betalt av Headweb etc för att dela ut detta, och på samma flight där de delade ut dessa tog de minsann betalt för kaffe till alla :mad:
Det är ju högst frivilligt att ta emot påsen.

Jag tycker det är trevligt att SAS gör något annorlunda. Vi föreslog från BC.se till SAS den 7 oktober att vi ville bli överraskade ombord emellanåt och få extra uppskattning som statusmedlemmar. Det här är väl ändå ett försök till det. Produkterna är ju dessutom sånt som alla använder dagligen.

Under de tio år jag flugit SAS regelbundet kan jag inte påminna mig om att de försökt sig på något liknande.

I flera trådar nämns dessutom att SAS överraskat med gratis kaffe till alla på vissa flygningar.
 

Homer

Medlem
Det är ju högst frivilligt att ta emot påsen.

.

Öh, det är klart man gör det påstås ju vara något för enbart speciellt utvalda, men det är ju bara en form av riktad reklam BÄSTE HOMER DU ÄR EN AV DE UTVALDA och istället för att slänga alla reklambladen oläst tar man dem med sig hem och tittar om det är något intressant, smart som tusan.

extra uppskattning som statusmedlemmar är t.ex sånt som macka till kaffet, choklad ask, lounge voucher för EBS eller uppgraderingsvoucher för EBG
 

Hellmers

Ny medlem
Hej hallå!

Mitt namn är Andreas Hellmers och är skapare av företaget Creative Channels!
Vad vi sysslar med om dagarna är att försöka komma på roligare, trevligare och lite mer personliga koncept för varumärken att nå ut till kunder. Det på ett sätt som vi tror att kunden verkligen ska uppskatta, och samtidigt falla utanför den sedvanliga samplingen eller säljpådrivande kontakter som nämnts tidigare i den här tråden.

Därför kontaktade vi SAS och erbjöd dem vårt koncept "The GoodBag/GoodLet" för att tillsammans skapa en oväntad och personlig aktivitet för deras resenärer. Och vi måste väl vi alla hålla med om att en personlig utdelning från en glad kabinpersonal är både personligt och oväntat? :)

Vår tanke är att vi inte vill vara selektiva i utdelningen, för julen är faktiskt till för ALLA!
Däremot måste vi vara överseende med att tidsaspekten och lastutrymmet varierar från avgång till avgång, och därmed har vi inte möjligheten att garantera utdelning på samtliga flyg.

Ni som fått goodiebagen och kollat genom GoodLeten har förhoppningsvis också märkt att våra deltagande partners faktiskt ger otroligt generösa erbjudanden inför julen till er som SAS-resenär! Allt för en bättre jul! :)

Vår gemensamma tanke och förhoppning är i alla fall att SAS aktivitet ska ses som en positiv och glädjande gest!
GOD JUL & GOTT NYTT ÅR på er Alla!


Med Bästa Hälsningar,

Andreas Hellmers
Creative Channels
www.creativechannels.se
 

Lonelyflyer

Medlem
Tänkte bara tillägga att igår på flight 074 ARN-OSD fick samtliga passagerare en likadan goodiebag oavsett bonusstatus eller icke-svensk passagerare.

Det ropades ut ungefär såhär: Vi tänkte avsluta fredagskvällen med en present - jag vet inte vem som kommit på det, men alla ska ni få en.

Det var svart nät runt herrarnas och rosa till damernas.
 

Ubbe

Medlem
Gratis är gott. Lite väl negativt att gnälla på gåvor. Ingen tvingar ju någon att ta emot den... Jag gillar "give aways" i alla former.
 
Toppen