Goodbye Heathrow Terminal 1..

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Senator, 28 Juni 2015.

1. Vänner,

I morgon stänger LHR Terminal 1 efter 47 år i service. Jag har tillbragt ett antal timmar på denna terminal i väntan på BMI, Swiss och Lufthansa men även enstaka British Airways flighter.

The Telegraph har en bra bildserie om "nu och då":
    Farewell T1: Heathrow terminal to close after 47 years - Telegraph

Källa: Telegraph Media Group Limited 2015

Marcus_R gillar detta.
  2. Vad händer med T1 nu?

3. Den skall rivas, och om jag minns rätt (står nog i den informationen du fick av mig) skall det byggas en Terminal 6 där Terminal 1 stod. Minns inte om det är kopplat till 3:e landningsbanan eller inte...

4. Nån annan här som vet? :D

5. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I bildspelet antyds det att T1 ska rivas till förmån för utbyggnad av T2.
    "The closure marks another important milestone in the transformation of Heathrow," said John Holland Kaye, the airport's CEO. "Terminal 1 has served Britain well for nearly 50 years, but will soon make way for the expansion of Terminal 2, giving Britain a world class airport that we can all be proud of." (Bild 17)

6. Ja, logiskt att ha en större terminal 2 för *A-bolagen i framtiden istället för att ha kvar spridda avgångar från T1.

Jakob Österberg gillar detta.
  7. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har sett bilder på T2 med samma system som för T5, en huvudterminal och massa satelliter på rad. T6 tror jag skall ligga någon annanstans.

Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!