Senaste nytt

Good Morning, Vietnam !

Ricci

Medlem
Det finns många resturanger i samma affärskomplex som Intercont ligger i tyvärr han jag inte prova någon när jag bodde där.
Men jag skulle tänka mig att dessa resturanger håller en högre prisbild än en vanlig "på gatan resturang"...
 

Per N

Medlem
Jag har inte så bra koll på annat än vietnamesiska och vissa av dom kanske är lite stökiga eller för enkla för ett födelsedagsfirande men jag tycker att Cuc Gach Quan är trevlig med bra mat. A "countryside" restaurant

Edit: Inte direkt runt hörnet från Intercontinental. Hai Lua ligger närmre till men det kanske är för enkelt, bra mat dock.
 

maba

Medlem
Det finns många resturanger i samma affärskomplex som Intercont ligger i tyvärr han jag inte prova någon när jag bodde där.
Men jag skulle tänka mig att dessa resturanger håller en högre prisbild än en vanlig "på gatan resturang"...

Får gärna kosta mer ;)
 

maba

Medlem
Om ni bor på Intercont så kan de hjälpa er att boka resturang. Berätta för dem vilka krav ni har så hjälper de er. Jag var mycket nöjd med den hjälp jag fick på Clubloungen och förslag på en massa saker.

Jodå det vet jag men jag tänkte mer om det var någon som hade personlig erfarenhet av något bra ställe som de kunde rekommendera.
 

RobHK

Medlem
Efterfrågar samma sak tips på restaurang. Vi tittar på att bo på intercontinental I Saigon under kinesiska nyåret, en bra idé?
 

011430121

Medlem
Har en bokning till BKK i höst med SQ, nu har det blivit lite ändring i programmet i Thailand, så jag kommer att få någon vecka "fri", vet inte om jag skall till Ho Chi Ming eller Saigon eller ev. båda.
Om man lägger två nätter på varje plats är det för stressigt eller skall man lägga 4 nätter på ett ställe och ta den andra staden vid ett annat tillfälle, om man tar 4 dagars alternativet vilken stad skall jag välja först?
 

Ricci

Medlem
Har en bokning till BKK i höst med SQ, nu har det blivit lite ändring i programmet i Thailand, så jag kommer att få någon vecka "fri", vet inte om jag skall till Ho Chi Ming eller Saigon eller ev. båda.
Om man lägger två nätter på varje plats är det för stressigt eller skall man lägga 4 nätter på ett ställe och ta den andra staden vid ett annat tillfälle, om man tar 4 dagars alternativet vilken stad skall jag välja först?
Du menar Ho Chi Ming/Saigon eller Hanoi?:)
Har inte varit i Hanoi, men Saigon kan man lätt spendera 3-4 dagar (lite som Bangkok för 20år sedan).
 

chazzie

Medlem
Det går även bra att spendera 3-4 dagar i Hanoi, en hel del att se, sen kan man lägga på mer om man vill åka ut till havet och Ha Long Bay, vilket jag inte hann med men verkar klart värt en resa!

Jag skulle nog välja en av städerna för att få en "feel" för Vietnam och sen kanske våga sig på att åka tåget från norr till syd eller tvärtom, som ser ut att vara en kanonupplevelse.
 
Toppen