Senaste nytt

Golftråden - Resor kombinerade med golf!

jerixon

Medlem
Där jag har tittar har jag inte hittat något under 500kr....
Men jag kanske har sökt på fel ställen.
Jag vill dessutom inte spela med caddie, och det vill inte min far heller. Vi är av devises att man bär sin bag och går på golfbanan =)

Vilka banor och priser har du den uppfattningen kring? Det finns dyra och flådiga banor, men även en hel del mindre och billiga banor som håller helt OK klass, förvisso måste man "dras" med en caddie, men nog går det att hitta golf till bra pris i Thailand ändå?
 

chazzie

Medlem
Där jag har tittar har jag inte hittat något under 500kr....
Men jag kanske har sökt på fel ställen.
Jag vill dessutom inte spela med caddie, och det vill inte min far heller. Vi är av devises att man bär sin bag och går på golfbanan =)

Jag förstår helt klart tankarna då med de två grundkraven, då är inte heller Thailand det mest bekväma resmålet att golfa i heller :) Anbelangandes priset så lirade jag och en kompis flertalet banor för 200kr och under, däribland Kantarat som är belägen mellan landningsbanorna på Don Mueang-flygplatsen, ingen kanonbana men vilket läge! :D
 
Tjenare.
Det är så att farsan fyller 70 nästa år och jag vill bjuda på en golfresa.
Jag har tittat på Batam och Panama, då Radisson har golfhotell där, men det verkar vara riktigt jäkla dyrt att spela golf där helt enkelt.
Finns det ens något prisvärt alternativ i Asien?
Jag vill ha golf runt 300kr varvet gärna och det är ju riktigt lätt att klara sig på i Florida tex.
Även spanat på Sydafrika och Thailand.
Thailand går dock bort pga för dyr golf.

Hittade du några bra och prisvärda golfbanor när du gjorde din research förut? Jag vill åka till Asien och spela i september.
 

chazzie

Medlem
Har ni några tips på områden att åka till i Spanien eller Portugal om man vill golfa i typ Februari?

Egentligen varsomhelst på Costa del Sol eller Costa Blanca, det finns väldigt mycket banor att välja på och februari är oftast lagom temp för att spela. Runt Alicante / Torrevieja finns väldigt många bra banor och SAS+Norwegian flyger på Alicante/ALC. Utöver det så finns minst lika många bra banor kring Malaga/Marbella/Estepona på Costa del Sol och även där flyger SAS+Norwegian till Malaga/AGP. Åker själv på en blixtvisit med någon runda kring Malaga sista veckan innan jul i år :)

Trevlig resa!
 
Toppen