Senaste nytt

Golftråden - Resor kombinerade med golf!

jerixon

Medlem
Tjenare!
Det är prisläget i Orland framförallt som lockar, tycker både boende och pris är oslagbart, samt att jag gillar shoppingen :)
Hotellen är billigare, det är billigt att plocka ut hotell på rewards både på Radisson, Hilton och Best Western och det finns mkt tillgänglighet.
Sällan jag betalar något för mitt boende alls.
Det finns även mycket golfbanor, det är billigt och jag kan oftast promenera på de billigare public courses jag spelar. Jag gillar inte att spela med bil.
Har som sagt en del släkt i Orland så var därför jag åkte dit från start!

I Miami har du ju Blue Monster at Doral, den är riktigt nice =) Annars ej spelat så många där....
Runt Tampa finns ju en del bra, TPC Tampa Bay är nice om jag inte minns fel och Dunedin.
Angående Jackonsville området var vi där på träningsläger med golflaget varje år, så därför jag spelat en hel del där omkring.

Nästa resa till Orlando och Miami blir över påsk och jag tror allt klubborna får följa med :)

Tack så mycket allihopa för många fina tips. @jerixon jag har varit och spelat en hel del banor runt Orlando 6-7ggr pga jag kände en som hade hus i Deltona men nu har han flyttat så jag tänkte testa banor i närheten utav Miami alternativt runt Clearwater området. Något att rekommendera? Hur kommer det sig att du håller dig runt Orlando? Är det pga utbudet med golfbanor, shopping osv?
 

hg1980

Medlem
@Zniper ber om ursäkt för sent svar.

Jag skriver under på exakt vad @jerixon säger om Orlando. Orlando har bäst golf per dollar så att säga i Florida. Enda stället som slår det i övriga USA i mitt tycke är Myrtle Beach (som suger om man bortser från golfen).

Men nu var det Miami eller Clearwater du frågade om. Clearwater har jag inte spelat jättemycket. Hade en golfvecka på Innisbrook Resort som ligger typ 30min norr om Tampa. Alla banorna höll bra klass (vill minnas de har fyra 18-slingor) med Copperhead som kingen (där de spelar nästa vecka på PGA-touren och gjort i många år).

Miami är lite lurigt, de finns rätt många banor i $30-$50-klassen, som alla håller relativt låg kvalité i mitt tycke. Sen har du världklassbanor i alla slingorna på Doral (Blue Monster är något av det coolaste jag spelat av de 10-talet PGA Tour banor jag hunnit med, lätt topp 5 (Pebble Beach, Chambers Bay, TPC Scottsdale och Torrey Pines de andra i min topp 5, så du får lite subject på mitt omdöme)).

Det finns några guldkorn i området, som är bra bang for the buck. Jacaranda är en av dem. De har två 18-hålare som båda håller hög klass och kostar runt $50-$90 beroende på säsong. TPC Eagle Trace är en annan riktigt bra bana som går att få runt $100. Både Jacaranda och TPC Eagle Trace ligger dock en bit från just Miami (runt Sunrise/Sawgrass Mills om du varit där). Miami Beach Country Club skall vara bra, har inte spelat där själv, ligger runt $150-$200 om jag minns rätt och ligger mitt på Miami Beach.

Finns en bana som heter Turnberry Isle som ligger strax norr om Miami Beach nära Aventura Mall om du varit där. Den skall vara extremt bra, och kostar runt $2-300 tror jag. Kan vara så att man måste bo på deras hotell för att bo där.

Så summa summarum, Jacaranda, TPC Eagle Trace är de mest prisvärda banorna jag spelat i området. Doral-banorna är de bästa med Blue Monster i spetsen. Kolla golfnow.com, där kan du hitta bra rates om du bokar sent inpå. Du kan t ex ofta hitta Blue Monster för typ $250 om du går ut efter 15:00.

Säg till om du har fler frågor!
 

Zniper

Medlem
@Zniper ber om ursäkt för sent svar.

Jag skriver under på exakt vad @jerixon säger om Orlando. Orlando har bäst golf per dollar så att säga i Florida. Enda stället som slår det i övriga USA i mitt tycke är Myrtle Beach (som suger om man bortser från golfen).

Men nu var det Miami eller Clearwater du frågade om. Clearwater har jag inte spelat jättemycket. Hade en golfvecka på Innisbrook Resort som ligger typ 30min norr om Tampa. Alla banorna höll bra klass (vill minnas de har fyra 18-slingor) med Copperhead som kingen (där de spelar nästa vecka på PGA-touren och gjort i många år).

Miami är lite lurigt, de finns rätt många banor i $30-$50-klassen, som alla håller relativt låg kvalité i mitt tycke. Sen har du världklassbanor i alla slingorna på Doral (Blue Monster är något av det coolaste jag spelat av de 10-talet PGA Tour banor jag hunnit med, lätt topp 5 (Pebble Beach, Chambers Bay, TPC Scottsdale och Torrey Pines de andra i min topp 5, så du får lite subject på mitt omdöme)).

Det finns några guldkorn i området, som är bra bang for the buck. Jacaranda är en av dem. De har två 18-hålare som båda håller hög klass och kostar runt $50-$90 beroende på säsong. TPC Eagle Trace är en annan riktigt bra bana som går att få runt $100. Både Jacaranda och TPC Eagle Trace ligger dock en bit från just Miami (runt Sunrise/Sawgrass Mills om du varit där). Miami Beach Country Club skall vara bra, har inte spelat där själv, ligger runt $150-$200 om jag minns rätt och ligger mitt på Miami Beach.

Finns en bana som heter Turnberry Isle som ligger strax norr om Miami Beach nära Aventura Mall om du varit där. Den skall vara extremt bra, och kostar runt $2-300 tror jag. Kan vara så att man måste bo på deras hotell för att bo där.

Så summa summarum, Jacaranda, TPC Eagle Trace är de mest prisvärda banorna jag spelat i området. Doral-banorna är de bästa med Blue Monster i spetsen. Kolla golfnow.com, där kan du hitta bra rates om du bokar sent inpå. Du kan t ex ofta hitta Blue Monster för typ $250 om du går ut efter 15:00.

Säg till om du har fler frågor!

Lysande tips pojkar! Har diskuterat med min golfkompanjon och det blir som så att vi fortsätter vara i området runt Orlando, tack så mycket för era inputs.
Någon som spelat någon bana runt Cocoa Beach förresten?

Hoppas på en bra Now or Never kampanj ikväll så man kan boka sig någon fin golfsemester
 

hg1980

Medlem
Lysande tips pojkar! Har diskuterat med min golfkompanjon och det blir som så att vi fortsätter vara i området runt Orlando, tack så mycket för era inputs.
Någon som spelat någon bana runt Cocoa Beach förresten?

Hoppas på en bra Now or Never kampanj ikväll så man kan boka sig någon fin golfsemester
Missa inte Grand Cypress i Orlando om du inte redan spelat där. Deras replika av St Andrews Old Course är grym! De andra tre 9-hålsslingorna är bra också.
 

Michaels

Medlem
Har bott både i Clearwater och Tampa, ska man spela mycket golf så föredrar jag nog att bo i Tampa (man sparar ju en del tid genom att slippa åka över bron varje gång).
Finns mycket bra banor i området och prisläget är ju mycket bra.

Har spelat banor såsom wentworth,westchase,bloomingdale,world woods,eagles m.fl. som samtliga gav ett positivt intryck.

Lyckades inte övertyga polarna att vi även skulle spela innisbrook copperhead vilket annars är ett självklart val.
 

Michaels

Medlem
Miami: Vid en resa bodde vi mitt i smeten på miami beach vilket ju var perfekt om vill bada i havet och gångavstånd till det mesta på kvällarna.

Dock var det ju mycket tid i bilen när man skulle ut till golfbanorna, ok banor men inget man skriver hem om.
Abacoa i jupiter(där parnevik bor) kan jag dock rekommendera, pron sa att stimpen låg på 14 då vi spelade.

Andra här har ju skrivit om några kända och (dyra) banor, åkte förbi miami beach golf club och den såg ju riktigt fin ut ($225 högsäsong ) men det kanske det skulle vara värt vid något tillfälle,passar ju perfekt om man bor i miami beach!
 

Michaels

Medlem
Norr om palm beach (st.lucie) ligger pga village med en pete dye bana och två designade av fazio.
Vi bodde 200m från klubbhuset och med ett golfhål precis utanför uteplatsen.

Precis innan man svänger av mot golfanläggningen så har pga den största träningsanläggningen som jag någonsin har varit på!
Bunkrar med nio olika typer av sand från olika delar av världen bl.a.

Lite motsatsen till miami beach, nära till golfen men litet utbud på kvällarna.
 

jerixon

Medlem
Tjenare.
Det är så att farsan fyller 70 nästa år och jag vill bjuda på en golfresa.
Jag har tittat på Batam och Panama, då Radisson har golfhotell där, men det verkar vara riktigt jäkla dyrt att spela golf där helt enkelt.
Finns det ens något prisvärt alternativ i Asien?
Jag vill ha golf runt 300kr varvet gärna och det är ju riktigt lätt att klara sig på i Florida tex.
Även spanat på Sydafrika och Thailand.
Thailand går dock bort pga för dyr golf.
 

chazzie

Medlem
Thailand går dock bort pga för dyr golf.

Vilka banor och priser har du den uppfattningen kring? Det finns dyra och flådiga banor, men även en hel del mindre och billiga banor som håller helt OK klass, förvisso måste man "dras" med en caddie, men nog går det att hitta golf till bra pris i Thailand ändå?
 
Toppen