Senaste nytt

Golftråden - Resor kombinerade med golf!

Axelzon

Medlem
Vet inte om det redan finns en tråd med ämnet, eller ifall ämnet i sig inte passar forumet. Låt oss se!

Jag är tokig I golf och gör allt jag kan för att hinny spela när jag reser I tjänsten eller givetvis under semester resor. Det har blivit spel i alla världens hörn med fantastiska upplevelser.

Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av golf I Singapore eller Johor Bahru? Man ser ju golfbanor runt Changi Airport, kort och bra resplan så Klart. Men om man bill maximera upplevelsen, vad rekommenderas?

Tack /Axelzon
 

Alf

Medlem
Golf i all ära men det finns väl tillräckligt med forum för att diskutera golf i. Jag tycker definitivt inte att trådar om golf hör hemma på BC. Då har vi snart alla sporter och fritidsaktiviteter här och det kan vi väl få slippa.
 

nota bene

Medlem
Om det gäller rena golfresemål tycker jag att det kan rymmas inom ramverket för BC. Däremot som en generell tråd om golf är det inte lämpligt.

För att besvara tråden så har jag knappt spelat på 4år p.g.a. tidsbrist, men tidigare spelade jag en hel del i Skottland och England och linksbanorna i Skottland är en mycket annorlunda utmaning till det vi har i Sverige!
 

Axelzon

Medlem
BC redaktionen får avgöra, viss ändring av namn på TRÅDEN kanske: Golfresor måste man väl få fråga och tipsa varandra om, och speciallt om det är I samband med en flygresa och man söker tips?
 

palmen

Moderator
Rubriken kan du ändra själv om du trycker på "trådverktyg" som finns uppe till höger ovanför ditt första inlägg.
Vi håller på att se över denna tråd. Att diskutera golf är nog inget som ska göras på bc i dagsläget, men att diskutera hur man bokar bästa golfresan med flyg, hotell, hyrbil mm är mer i linje med bc forumet.

//Moderator
 

Flying P

Medlem
Vet inte om det redan finns en tråd med ämnet, eller ifall ämnet i sig inte passar forumet. Låt oss se!

Jag är tokig I golf och gör allt jag kan för att hinny spela när jag reser I tjänsten eller givetvis under semester resor. Det har blivit spel i alla världens hörn med fantastiska upplevelser.

Nu undrar jag om det är någon som har erfarenhet av golf I Singapore eller Johor Bahru? Man ser ju golfbanor runt Changi Airport, kort och bra resplan så Klart. Men om man bill maximera upplevelsen, vad rekommenderas?

Tack /Axelzon
Stå på dig! Jag tycker denna tråd är minst lika relevant (eller irrelevant) för medvetet resande som tex trådarna om Whiskey, G&T, klockor eller sjukförsäkring. Kommer följa den med intresse då jag då och då flyger med golfbagen.
 

niksal

Medlem
Varför skulle golfresor inte få diskuteras om restaurangresor får diskuteras? Eller hämta bil resor? Jag skulle gärna diskutera fotbolls- och andra sportresor, kanske konsertresor etc. Jag föreslog ett subforum för sådana diskussioner i något skede, (ett år sen kanske, minns inte) då blev det avvisat. Och så kommer restaurangforumet... Nåja, jag tycker pandoras box är öppen så det är nog fritt fram att diskutera det mesta nuförtiden och då är golfresor definitivt okej.
 

palmen

Moderator
Det är helt ok att diskutera golfresor, trådtiteln har ändrats av trådskaparen så att det är mer tydligt att det är resor + golf tråden handlar om (och inte en tråd om golf som aktivitet).

//Moderator
 

Kiev

Medlem
For å dra dette inn på BC topic: uansett golf-mål bør man da reise på United. Der er det nemlig et par golfballer og ekstra tees som del av biz amenity kit. Og på mine to forsøk på en golfbane har jeg lært to ting: 1: golfballer er forbruksvare, 2: hold deg til ting du i det minste har litt talent til :cool:
 

Nemo

Medlem
Eller flyga med Air France/KLM
Flying Blue Golf

Exempelvis kan du ta med golfbag gratis.

As a member of KLM Flying Blue Golf, you can now fly with your own golf bag for free. All you have to do is check in with a special voucher that you can prepare and print before going to the airport.
AIR FRANCE,KLM, HOP, Air Corsica and Air Europa
(*Golf bag for free only on operating carrier, codeshare flights are excluded)

Special voucher
The free golf bag travel service works only with a special golf bag voucher. To prepare the voucher, you need to follow the next steps:
  1. Log in with your Flying Blue Golf account. If you don't have an account yet, create one here.
  2. Go to the MyClub page
  3. Click on 'Create voucher'
  4. Fill out the form with your flight details
  5. Click on 'Create voucher', the voucher will then also be send to your email address
  6. Print the voucher or show it on your mobile phone
  7. Present your voucher at the check-in desk. Make sure you create a voucher for your return trip as well
 
Last edited:
Toppen