Senaste nytt

Golfresa Thailand

Zniper

Medlem
@Magino tack för tipset. Det är inte hugget att jag åker åt Pattaya hållet men det lutar åt det och även om det inte blir Hua Hin denna gång så blir det garanterat det någon annan gång. Black Mountain har jag läst en del om och blev inte mindre sugen att testa den efter dina rekommendationer.
 

Zniper

Medlem
Ja det är långa dagar man är oftast inte tillbaka innan 16-18 och ibland senare men då har det varit avgång kring 10:30, om du vill spela tidigt och komma tillbaka för lite beach så kolla på om du kan hitta start tider själv på Siam Country Club, kommer man ut där innan klockan 8 är man lätt tillbaka i Pattaya till senast 14.

Andra lite mindre kostsamma alternativ nära Pattaya är Pattaya Country Club eller Phoenix Golf Club.

Det finns ytterligare en operatör i Jomtien som åker tidigt, ser på deras hemsida att de normalt åker klockan 7, se sidan JOMITEN GOLF & TRAVEL SERVICE då skall man nog bo i Jomtien också annars kan det ta tid att ta sig dit och framför allt tillbaka till Pattaya i trafiken

Tack så mycket för din hjälp nissefalk. Ska ta kontakt med några av dom här företagen du nämnt och se om vi inte kan ordna något
 

chazzie

Medlem
Black Mountain är en av Topp 3-banor jag spelat, väldigt vacker och utmanande. Det är mycket klassiskt risk/reward-upplägg genom hela banan. Grymt fint klubbhus och bra restaurang. Naturligtvis inte speciellt billigt att spela, men man får en fantastisk upplevelse och caddies som är väldigt duktiga på att läsa greener, avstånd, pin positions mm. Är man kring Hua Hin får man inte missa den IMHO.

En annan höjdare, inte p.g.a. kvalité men dess läge är Kantarat, som ligger mellan landningsbanorna på den gamla flygplatsen Don Muang i nordvästra Bangkok. Banan i sig är platt och spartansk, men det är otroligt häftigt att spela medan Hercules-plan startar på ena sidan och AirAsia A320-plan på andra sidan, speciellt om man är flygnörd. Den är öppen för allmänheten, men man får inte komma i taxi eftersom den ligger på militärt område, är ni intresserade så skicka ett PM kan jag förklara närmare.

Palm Hills var en trevlig bana som inte var allt för dyr men god standard och rolig att spela.
 
Toppen