Senaste nytt

Golfbag med Brussel Airline Star Alliance Gold

bonis666

Ny medlem
Hej,

Skall i helgen flyga med Brussels airlines mellan göteborg och Bilbao.
Med SAS kan man ju flyga med golfbag som extra baggage på guld, gäller något liknande på Brussels ?

Tacksam för svar
 

Dr. Miles

Expert
Star Alliance Gold ger 20 kg extra på resor som inte applicerar piece concept (t ex till/från Nordamerika)
Gold Status - Star Alliance
Star Alliance skrev:
Extra baggage allowance

You can take an extra 20 kg (44 pounds) where the weight concept applies or an extra piece where the piece concept applies.

Some airlines do not offer this benefit on individual flights but only on connecting Star Alliance flights. Within Europe on "Light" fares offered by Lufthansa, Austrian & SWISS and "Check&Go" fares offered by Brussels Airlines, the extra baggage allowance is not offered.
Har man köpt en billig Brussels Airlines biljettt (Check&Go), får man inte extra bagagevikt som Star Alliance Gold.

Enligt Brussels Airlines webbsida, det är gratis så länge det inte överstiger tillåten bagagevikt som ingår i biljetten. Annars får man betala extra.
Brussels Airines skrev:
Sports Equipment

All sports equipment can be accepted free of charge if they do not exceed the free baggage allowance in number of pieces or weight. In case, the free baggage allowance is exceeded in number of pieces or weight, following special rates do apply per flight. For all other materials, which are not part of the specific list below, the normal excess baggage rates apply.

Sports Equipment | Brussels Airlines
 

PP4EH

Medlem
Hur är det om man bokar check and go med Brussels och är EBG, kan man check in en vanlig väska 23kg? Alltså inte sportutrustning.
 

Berglund

Medlem
Jaha då funkar det ej, kasst!
Varför då? Om man bokar den billiga snikbiljetten, då kan man kanske inte räkna med att få alla förmåner? Det är få, om något, Star Alliance bolag som ger gratis incheckad väska på de billigare/billigaste light/go biljetterna. Skulle drista mig till att påstå att det är standard idag.
 

PP4EH

Medlem
Varför då? Om man bokar den billiga snikbiljetten, då kan man kanske inte räkna med att få alla förmåner? Det är få, om något, Star Alliance bolag som ger gratis incheckad väska på de billigare/billigaste light/go biljetterna. Skulle drista mig till att påstå att det är standard idag.
Det är inte alla förmåner det är EN väska. Dom tar duktigt betalt för alla biljetter snik eller inte. Idén att inte ha baggage kommer från lågprisbolagen, men man har priser som är kanske dubbelt så dyra, så va får man för att man betalar dubbelt inte ens ett stycke bagage.
Inte ens om man är en guld kund vilket betyder att man flyger en del med alliansen. Eller har betalt sig till att va guld genom att dumpa pengar på deras samarbetspartners som tex Amex.
Så ja jag står vid mitt tidigare uttalade. Kasst så in åt skogen.

ps
Ursäkta jag glömde 3 variationer på vatten som man får på SAS ( vatten, kaffe , te ) det får man inte på Ryanair tex. Kanske värt dubbla priset i biljett :) rätt ska va rätt
 
  • Gilla
Reactions: JNH
Toppen