Senaste nytt

Golden Ticket

Senator

Moderator
Hej,

Jag fick min för några veckor sedan och hade tänkt kommentera denna tråd. Jag tycker konceptet är lysande, och helt rätt av många skäl:
1. Personligt engagemang mellan kund och någon som har levererat en tjänst
2. "Instant gratification" - vem vet, man kanske gör någons dag just där och då?
3. Uppenbar "sparring" till andra som jobbar på samma flight
4. Tiden mellan upplevelsen till att ta nästa steg att göra detta via officiella kanaler kan vara rätt lång, och därmed glöms detta bort
5. Vanliga kanaler blir rätt opersonliga

Jag tycker faktisk det är bra. Sedan har man bara en "Silverkula" som gör att man verkligen förväntar sig något extra innan man delar ut denna. Jag tar med min nu och kollar på min nästa BA resa vad som händer :cool:
 

Snosken

Medlem
Jag håller med Senator här, framför allt på punkt 2. Även om personen på BA inte ger det till sin chef osv så får han/hon ett bevis för ett bra gjort jobb och det är väl alltid kul att få en sån uppskattning :)
 
Åsikterna går tydligen isär!

Hur som helst så gör det nu fullständigt sak samma för mig, eftersom jag har bestämt mig för att rata BA, till förmån för TK.

Johan
 
jag är ändå lite förvånad. Jag upplever nog BA som bättre än TK på nästan alla fronter.
Yep, radikalt, men det känns helt rätt hilttills. Golden Ticket har ingenting med saken att göra, däremot följande faktorer:

- TK har en mycket bättre J class shorthaul: 2+2 konfiguration, stora bekväma fåtöljer, AVOD IFE. (inte på alla flygplanstyper än, det måste erkännas).
- TK har en mycket bättre J class stol longhaul (även här inte ombord på alla flygplan än, men TK har ju beställt cirka 135 nya)
- Klart överlägsen IFE, både hardware och innehåll.
- Catering ombord håller mycket hög standard, både när det gäller utbudet och presentationen, kan jämföras med BA First.
- Betydligt bättre amenity kit.
- Även om andra säger att det är si och så med det, så har bemötandet ombord hittils varit professionellt och vänligt.
- Mycket bättre lounge (CIP i IST) på alla punkter (bortsett från urvalet dagstidnigar). Jag gillar dessutom turkisk mat, men däremot absolut inte engelsmännens äckliga bacon rolls och övrig fettdränkt mat.
- Fast Track som faktiskt fungerar (väntetid ±1 minut)

Nackdelar med TK finns också:

- bus gates (BA har dock samma problem).
- CIP loungen nästan överfull vissa tider på dygnet.
- IST terminalen når nog snart bristningsgränsen (men de börjar snart bygga en helt ny flygplats. I London lär ingenting ske detta århundrade).

För mig överväger fördelarna helt klart nackdelarna,

Johan
 
Last edited:

Gnopps

Medlem
Jag gillar också idén med att direkt kunna belöna de som verkligen gör bra ifrån sig. Min erfarenhet då jag gett komplimanger via kundservice är tyvärr att det långt från alltid kommer fram. Med denna papperslapp kan jag direkt get att bra tack för hjälpen.
 
Att tacka och belöna de som verkligen gör bra ifrån sig går förstås alldeles utmärkt på en massa olika sätt utan byråkratiskt krångel med konstiga kort som man måste ha med sig. Jag har alltid klarat mig utan, och inbillar mig att jag nog även i forstättning kommer att kunna tacka folk utan BA's hjälp.

Johan
 

Dr. Miles

Expert
Jag har fått brev med Golden Ticket från British Airways två månader i rad trots att jag inte har använt det tidigare kortet.
Brukar de skicka det ofta?
 

JensE

Medlem
Jag har min nya golden ticket elektronisk på ba.com
Tyvärr har ingen ens varit i närheten av förtjäna en golden ticket av mig.
golden.png
 
Toppen