Senaste nytt

Gold vs. Platinum på Radisson?

v00peter

Medlem
Hej

Ni som bor mycket på Radisson, gör det någon skillnad vid vistelser om man är Guld eller Platinum förutom det som står på hemsidan (lite fler poäng per vistelse, frukost ingår, rumsgaranti och servicelinje)? I min mening är det ingen större förbättring att nå Platinum-status, men som sagt, det kanske finns annat som ni har som Platinum upplevt?
 

M.K

Medlem
Känns som det är en ganska stor skillnad att faktiskt få frukost. Tråkigt att det inte ingår längre för CCG/RRG. Valde Radisson i helgen, då det var halva priset mot Hilton som jag hellre bokar utomlands numera med frukost för HHG. Ca 190 sek/natt ville Radisson ha denna gång, vilket blir en del med många vistelser
 

mha321

Medlem
Hej

Ni som bor mycket på Radisson, gör det någon skillnad vid vistelser om man är Guld eller Platinum förutom det som står på hemsidan (lite fler poäng per vistelse, frukost ingår, rumsgaranti och servicelinje)? I min mening är det ingen större förbättring att nå Platinum-status, men som sagt, det kanske finns annat som ni har som Platinum upplevt?

Tycker man definitivt får bättre uppgraderingar som platinum. (stammis trumfar det förstås)

Det är rätt mycket mer poäng. Bättre rabatt i restaurangen är ocldå sådant som gör lite, men där är inte skillnaden så stor.

Och om man är sådan som äter frukost kan man spara rätt stora pengar på det.


Känns som det är en ganska stor skillnad att faktiskt få frukost. Tråkigt att det inte ingår längre för CCG/RRG. Valde Radisson i helgen, då det var halva priset mot Hilton som jag hellre bokar utomlands numera med frukost för HHG. Ca 190 sek/natt ville Radisson ha denna gång, vilket blir en del med många vistelser

Haf det ingått i gold förut? Det måste varit rätt länge sedan?
 

Berglund

Medlem
Haf det ingått i gold förut? Det måste varit rätt länge sedan?
Jag tror inte frukost har ingått som guld per se, men har man fått uppgraderat rum till exempelvis Businessclassrum så har man oftast fått frukost och de förmåner som följt med den rumstypen. Sedan Club Carlsson blev Radission Rewards upplever jag mer och mer att de blivit hårdare på att man visserligen kan få ett bättre rum men inga förmåner såsom just frukost ingår för guldmedlemmar.
 

mha321

Medlem
Jag tror inte frukost har ingått som guld per se, men har man fått uppgraderat rum till exempelvis Businessclassrum så har man oftast fått frukost och de förmåner som följt med den rumstypen. Sedan Club Carlsson blev Radission Rewards upplever jag mer och mer att de blivit hårdare på att man visserligen kan få ett bättre rum men inga förmåner såsom just frukost ingår för guldmedlemmar.
Ja det känner jag igen mig att man fått förut. I vissa fall även gratis room service frukost.

Har bara varit platinum sedan programmet ändrades så kan inte uttala mig om erfarenheten av hårdare regler i just det fallet.
 

M.K

Medlem
Fick alltid frukost förr. Berglund har troligen rätt i att förmånerna som hör till själva rummet inte ingår numera. Fortsatt bra rumsuppgraderingar dock enligt min begränsade erfarenhet på kedjan de senaste åren.
 
Jag tror inte frukost har ingått som guld per se, men har man fått uppgraderat rum till exempelvis Businessclassrum så har man oftast fått frukost och de förmåner som följt med den rumstypen. Sedan Club Carlsson blev Radission Rewards upplever jag mer och mer att de blivit hårdare på att man visserligen kan få ett bättre rum men inga förmåner såsom just frukost ingår för guldmedlemmar.
Precis så, jag blir fortfarande väldigt ofta uppgraderad till BC-rum men nuförtiden utan frukost, förr ingick det alltid. Men så länge man känner till förutsättningarna så är det alltid trevligt med ett bättre rum.
 

Sir Lemon

Medlem
Jag tror inte frukost har ingått som guld per se, men har man fått uppgraderat rum till exempelvis Businessclassrum så har man oftast fått frukost och de förmåner som följt med den rumstypen. Sedan Club Carlsson blev Radission Rewards upplever jag mer och mer att de blivit hårdare på att man visserligen kan få ett bättre rum men inga förmåner såsom just frukost ingår för guldmedlemmar.

Korrekt tolkning
 

v00peter

Medlem
Tack för input. Jag bor inte så mycket på hotel, men är guld nu och blir Platinum innan året är slut. Dock äter jag aldrig frukost, så den förmånen har jag ingen nytta av :) Blir idag som Guld alltid uppgraderad till bättre rum, så det verkar som att mina nya förmåner blir billigare mat i restaurangen och fler poäng per vistelse :)
 
Toppen