Senaste nytt

Gold Status på AMEX men Silver enligt SAS Eurobonus

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu kan jag meddela att jag dragit mitt amex (Eurobonus Guld status som gick ut för 1 år sedan) i Senator lounge 2 gånger, Guld loungen på Arlanda 3 gånger och en gång i Venedig och det har fungerat alla gånger. Och nu sist flög jag på Eurobonus award biljett med mitt Eurobonus nummer samma som på Amex kortet. Och faktum är att de ser inte den uppdaterade statusen.

Så alla ni vars EBG är på väg ut, skaffa eller begär ett nytt kort från Amex så får ni Guld status i något år till. Mastercard byter ut kortet i samma takt som statusen ändras på EB.
 
Så alla ni vars EBG är på väg ut, skaffa eller begär ett nytt kort från Amex så får ni Guld status i något år till. Mastercard byter ut kortet i samma takt som statusen ändras på EB.


Hmmm. Jag gillar inte alls detta. Om du inte är EBG så jag tycker att du ska inte utnyttja EBG förmåner heller fast du råkar ha kvar AMEX med EBG status. :mad:
 

A380*G

Medlem
Då gillar du heller inte alla deals att få till ett guld kort eller liknande på olika hotell genom att exempelvis byta adress till Australien?

Jag är benägen att hålla med Tommy Palomäki. Har man inte ett giltigt kort så ska man inte heller utnyttja förmåner du inte är berättigad till, givet att du vet att du egentligen inte har rätt till dem.

Att byta adress anser jag inte heller är så bra, men mer OK än att utnyttja förmåner man inte är berättigad till.
 

Dr. Miles

Expert
Här kommer en mjuk varning för förebyggande syfte.
Vänligen hålla er saklig nivå och gör ingen personangrepp, för allas trevnad.

Trevlig helg!
 

seat56f

Medlem
Ok, med silver på Amex men basic "på riktigt" - någon som kan bedöma chansen att man kommer undan avgift för incheckat bagage på UA inrikes (*A silver-förmån)? Visst bör det isf vara bättre att inte regga EB# vid bokningen utan retroregistrera flygen?

Ok, också omoral, men kan jag undvika att pröjsa 200 spänn för att checka in min väska så...
 

A380*G

Medlem
Ok, med silver på Amex men basic "på riktigt" - någon som kan bedöma chansen att man kommer undan avgift för incheckat bagage på UA inrikes (*A silver-förmån)? Visst bör det isf vara bättre att inte regga EB# vid bokningen utan retroregistrera flygen?

Ok, också omoral, men kan jag undvika att pröjsa 200 spänn för att checka in min väska så...

50/50 - det blir incheckningstantsroulette :D
 
Då gillar du heller inte alla deals att få till ett guld kort eller liknande på olika hotell genom att exempelvis byta adress till Australien?

Jag kan erkänna att använt själv 2 gånger för att få bättre status på en hotellkedja.

1. Radisson Gold genom att ha EBG men samtidigt bytte jag mina övernattningar i Finland från Scandic till Radisson Blue.
6-7 av 10 övernattningar stannar jag nuförtiden i ett Radisson hotel.

2. Skaffade Hilton Gold genom att flytta tillfälligt men anlitar Hilton nuförtiden 3-4 av 10 övernattningar så har räknat att kommer att ha Silver/Gold kvar till nästa period också.

Jag har absolut inget emot att du fixar ett högre status på en hotellkedja genom att "flytta", men att utnyttja SAS EBG efter att status är inte giltigt kan jag inte acceptera. Jag tycker att vi ska inte mjölka SAS utan hjälpa de att överleva, göra vinst och bli ännu bättre. Jag kommer att välja SK före AY, BA, LH, DY i framtiden också om det inte är ett måste. :)
 

gdaily

Medlem
Jag har absolut inget emot att du fixar ett högre status på en hotellkedja genom att "flytta", men att utnyttja SAS EBG efter att status är inte giltigt kan jag inte acceptera.
Personligen tycker ja precis tvärt om, att uppge falsk adress för att få ett statuskort är aktivt bedrägeri, medan att använda en "utgången status" är passivt bedrägeri, baserat på motpartens slöhet att skicka ut ett nytt kort.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen