Senaste nytt

Gold Status på AMEX men Silver enligt SAS Eurobonus

Status
Stängd för vidare inlägg.

Skillsen

Medlem
Senast jag reste från GOT checkade jag in via självbetjäning, satte på priotag och droppade väskan. När jag sedan kom till loungen hade incheckning ringt till loungen och sagt till dom att stoppa mig och klippa mitt kort. De trodde jag hade ett Amex med eurobonus Gold men är i själva verket silver. De ursäktade sig när de fick mitt Senator kort.... till saken hör att jag ville registrera resan på Eurobonus men använda förmånen på mitt Senator kort, vilket funkar fint (därav priotaggen...) när jag sedan hämtade väskan på destinationen var priotaggen bortriven... troligtvis hade personen vid bagdrop en dålig dag....
 

deltamartin

Medlem
till saken hör att jag ville registrera resan på Eurobonus men använda förmånen på mitt Senator kort, vilket funkar fint (därav priotaggen...)

Vet någon om samma sak gäller om man har ett Aegean guldkort men vill registrera resan på ett EB kort? Dvs kommer man fortfarande in i lounge m.m.?
 

Roger J

Medlem
Det går bra att registrera resan på ett silverkort (t.ex. Eurobonus) men använda ett annat giltigt guldkort (t.ex Miles&More) för att komma in i loungen.
Vissa andra guldförmåner är dock svåra att få (om än inte teoretiskt omöjliga) om man inte registrerar resan på guldkortets konto. Till exempel prio-bagage och seatblock (om man flyger med LH-gruppen), väntlisteprioritering...
 

hyper

Medlem
Visst kan du prova, men jag skulle inte hoppas på allt för mycket. De flesta *A lounger drar ditt kort och får upp all info. Med AmEx, som är så silverfärgat, har jag tillochmed blivit nekad inträde till longer ibland och fått insistera på att de ska dra kortet.

Samma här... Det var ett ganska stort problem i början när de införde SAS Amex kort om jag inte missminner mig.
Både det och att de (av någon dum anledning) satt *G loggan på baksidan. Jag var flera gånger tvungen att visa upp mitt *G/Mastercard istället.
 

rob74

Medlem
Jag brukar alltid registrera min E-ticket på endast EB-kort och inte till något speciellt kreditkort. När jag kommer till loungen visar jag alltid mitt Diners/EB-kort. Vill helt enkelt inte riskera att behöva tramsa med loungepersonalen om vilken status jag har...
Men någon gång kanske jag ska prova.... :)
 
Kan meddela att jag har sprungit runt på Guld lounger runt om i Europa idag med en Ekonomibiljett klass M, Aegean air bonus länkat till biljetten med enbart bas som nivå, men med ett Amex Eurobonus Guld. Mitt Eurobonus Guld gick ut för över ett år sedan men eftersom Amex inte skickar ut nytt kort när Nivån sänks så har jag kunnat utnyttja min gamla status.

Smutt, tricket kanske var att boka biljetten i ett annat program.
 

agehall

Medlem
Prova med det i en senator-lounge och de kommer att kasta ut dig direkt. Om du har en lounge som inte kollar din status ordentligt så kan du väl ta vilket gammalt kort som helst och komma in med.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen