Senaste nytt

Gold i Ekonomi

Secla

Ny medlem
Ska snart iväg på ytterligare en flygning med emirates och denna gång i ekonomi.
Emirates har den lite trevliga men ibland störande servicen att personligen välkomna alla Gold och Platinum kunder som sitter i ekonomi och vanligtvis avslutas påhälsningen med ett vänligt "If there's anything I can do for you, please let me know." Jag har alltid tagit det som en artighet och tackat för hälsningen.

Min fråga är nu vad är rimligt att be om? Kan jag be om en flaska vatten?
Har ni bett om något och hur möttes det?
 

Timotey

Medlem
Välkommen @Secla , tror absolut du kan be om en flaska vatten. Har inga erfarenheter själv men känns som en oskyldig fråga och jag tror att du kommer få igenom din vilja också
 

Kiev

Medlem
Hvis du observerer hva andre gjør, så er deg mange som holder "call service"- knappen inne fra boarding til man forlater skuta. Det er klart opp til personlig oppdragelse og kulturelle barrierer hvor langt man kan dra dette, jfr Janteloven.
Vann er rimelig uskyldig i denne sammenheng. ;)
 
Emirates in Economy is pretty good. We flew on the A380.

Singapore to Dubai

Dubai to London

Our transit at Dubai International was interesting. We had Shake Nick Burger as well as a rather long bus ride!
 

Voyageur

Medlem
Ska snart iväg på ytterligare en flygning med emirates och denna gång i ekonomi.
Emirates har den lite trevliga men ibland störande servicen att personligen välkomna alla Gold och Platinum kunder som sitter i ekonomi och vanligtvis avslutas påhälsningen med ett vänligt "If there's anything I can do for you, please let me know." Jag har alltid tagit det som en artighet och tackat för hälsningen.

Min fråga är nu vad är rimligt att be om? Kan jag be om en flaska vatten?
Har ni bett om något och hur möttes det?

Vore väl inte helt orimligt och fråga om ett glas bubbel. Kan Qatar så borde de kunna.
 

nissefalk

Medlem
När jag flög mycket business class med EK med Guld kort frågade jag alltid i retur på den frågan om man kunde tänka sig att servera mig en whiskey från First som då var en 21årig Glenfidich, brukade fungera 3 av 4 gånger, så ja definitivt värt att fråga om något liknande.
 
Toppen