Gold i Ekonomi

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av Secla, 9 Juni 2015.

1. Secla

Secla Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska snart iväg på ytterligare en flygning med emirates och denna gång i ekonomi.
    Emirates har den lite trevliga men ibland störande servicen att personligen välkomna alla Gold och Platinum kunder som sitter i ekonomi och vanligtvis avslutas påhälsningen med ett vänligt "If there's anything I can do for you, please let me know." Jag har alltid tagit det som en artighet och tackat för hälsningen.

Min fråga är nu vad är rimligt att be om? Kan jag be om en flaska vatten?
    Har ni bett om något och hur möttes det?

2. Delayed

Delayed Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klart du kan! Det är inte SAS vi talar om. :p

JWD, Christian R och Kiev gillar detta.
  3. Timotey

Timotey Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Välkommen @Secla , tror absolut du kan be om en flaska vatten. Har inga erfarenheter själv men känns som en oskyldig fråga och jag tror att du kommer få igenom din vilja också

4. Kiev

Kiev Medlem

Land:
    Norge Norge
    Hvis du observerer hva andre gjør, så er deg mange som holder "call service"- knappen inne fra boarding til man forlater skuta. Det er klart opp til personlig oppdragelse og kulturelle barrierer hvor langt man kan dra dette, jfr Janteloven.
    Vann er rimelig uskyldig i denne sammenheng. ;)

Christian R gillar detta.
  5. Emirates in Economy is pretty good. We flew on the A380.

Singapore to Dubai

Dubai to London

Our transit at Dubai International was interesting. We had Shake Nick Burger as well as a rather long bus ride!

6. Voyageur

Voyageur Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vore väl inte helt orimligt och fråga om ett glas bubbel. Kan Qatar så borde de kunna.

7. Jag bad om äkta skumpa i economy och visst gick det, fast jag är statslös i Emirates :)

LarsCph gillar detta.
  8. nissefalk

nissefalk Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög mycket business class med EK med Guld kort frågade jag alltid i retur på den frågan om man kunde tänka sig att servera mig en whiskey från First som då var en 21årig Glenfidich, brukade fungera 3 av 4 gånger, så ja definitivt värt att fråga om något liknande.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!