Senaste nytt

Gold Guest List för 55000:- ?

gdaily

Medlem
Läser med entusiasm FT tråden, men konstaterar också att det blir isåfall 2 separata resor under året. Dock är 55K väldigt prisvärt givet de förmåner GGL ger. Dessutom har en dotter Matsson flyttat till Dublin (pojkvän och skola) BAEC Gold till henne underlättar hemresor till mor och far:) för att inte tala om de 4-5 långhelger i Dublin per år som vi lär företa oss framledes.
Känns som att man kan sätta dottern i affärsklass vid varje flyg och det ändå blir billigare än 55.000. Alltså jag inser att GGL är ett bra kort att ha, men att lägga 50 papp på det är det lixom inte värt. Om man däremot börjar närma sig kortet med sitt vanliga resemönster, ja då kan det vara värt att göra en TP-run...
 
Har personligen lite svårt att se GGL som "prisvärt" ;-) men med tanke på vad jag själv bränt pengar på så...whatever floats your boat ;-)

Men har du funderat på att kombinera med semester? Om du tar ett par tre veckor på Hawai med frun så går ju kostnaden upp, och du behöver lite "egentid" under vistelsen, men i gengäld får du lite utrymme mellan flighterna och en semester på köpet - enligt antagandet att om du tycker att 55K är ok att lägga på ett kort så antar jag att du kan slänga in en 30-40K till för en semester.

Bara en tanke.
 

Matsson

Medlem
Självklart blir det trevligare med två semesterresor per år västerut. Vi gillar dykning och storstäder så med lite flygning inkl. Hawaii under låt säga 3 veckor kan det vara komfortabelt att uppnå 2500 TP per gång. Vi åker gärna till Maldiverna som ju ger 560 TP T.ex. Jag startade tråden mest som reflektion över kostnaden för GGL.Jag noterar också att vi,om vi byter allians flyger ihop 2-2500TP per år med nuvarande resemönster såGGL kan vara inom räckhåll utan extrema TP runs. Dottern lär ju inte åka biz eftersom hon betalar själv;)
 
Toppen