Senaste nytt

Gold Guest List för 55000:- ?

Matsson

Medlem
Då jag hade tid över denna jul har jag studerat BAEC inkl. De flesta trådar, samt övat flitigt på Tier calculator samt ITA Matrix. Jag hoppas att @agehall @Homer kan bekräfta/dementera min kalkyl. Om man kör två HNL runs kombinerat med T.ex HNL-LAX-MIA-MCO x 2 borde detta ge c:a 2500 tierpoints x 2. ( c:a pris: 18-18-9.5-9.5K blir 55K)
Om detta stämmer torde det vara utan jämförelse mest prisvärt i branschen.
Dessutom all anledning att byta till BAEC samt förklara för hustru Matsson att det är dags för en veckas utflykt i februari.
 

Matsson

Medlem
Precis, och sedan addera 2x ARN-HNL som bör bli närmare 1500 per st. Beroende på routing. 2x1000 plus 2 x 1500 blir 5000 TP. Vid rea bör GGL ligga på runt 55000SEK (hoppas jag). Kan genomföras på 6-7 dagar om man undviker onödiga hotellövernattningar:)
 

agehall

Medlem
Jag tror du kan komma undan lite billigare om du prickar reor, men det ligger i de där krokarna.

Däremot är jag tveksam till att du kan flyga allt på 6-7 dagar i praktiken. Du tappar rätt mycket tid i varje byte för att komma med rätt flighter.
 

agehall

Medlem
Det tar ju minst två dagar att flyga till HNL om du ska byta LHR-LCY. Sedan har jag för mig att det är riktigt tighta byten i USA om du inte tar en natt någonstans och missar du ett sådant är risken stor att du blir ombokad på en treklass-maskin och då går hela din plan i stöpet. När jag tittat på detta, så brukar jag räkna med 3 dagar i vardera riktning...
 
Vilka leg hade du tänkt dig mellan ARN till HNL? Du har väl en miles begränsning där.
Vad är det för deal mellan HNL-MCO du har hittat?
 

Matsson

Medlem
Läser med entusiasm FT tråden, men konstaterar också att det blir isåfall 2 separata resor under året. Dock är 55K väldigt prisvärt givet de förmåner GGL ger. Dessutom har en dotter Matsson flyttat till Dublin (pojkvän och skola) BAEC Gold till henne underlättar hemresor till mor och far:) för att inte tala om de 4-5 långhelger i Dublin per år som vi lär företa oss framledes.
 
Toppen