Gold Canopy Service - vad är det?

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av tarzan, 25 Juli 2013.

1. tarzan

tarzan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bokade precis en hyrbil hos Hertz när jag åker till USA i September, jag noterade att det står "Gold Canopy Service" på min bokning.

Vad är det? Någon extra förmån som man kan utnyttja? Jag brukar hyra bilar rätt ofta hos Hertz men detta är första gången jag ser detta.

2. Tomas K

Tomas K Medlem

Det ska vara lite som Avis Preferred;
    Ditt namn finns på en skärm med bilplatsnummer (nycklarna i tändningslåset), så du behöver i princip bara
    gå dit och köra till utgången där man kollar ditt körkort.

Kan säkert finnas lite fler "fördelar".

3. Mats Genberg

Mats Genberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bilarna står i en speciell avdelning - med lite guld/svart stuk och under tak.
    Ofta är det en monitor med ditt namn ovanför din plats.
    Om du flyger till EWR eller IAD så har Hertz numera ofta den servicen att de kör dig och ditt bagage i din hyrda bil till terminalen när du lämnar tillbaks den. Superservice!

4. tarzan

tarzan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Låter smidigt, men jag tycker att tjänsten faller i och med att man kommer att behöva gå till disken om man behöver extratjänster såsom GPS och extra försäkringar/assistans, eller det kanske man kan ordna innan? Men på hemsidan går det inte att ordna, och det är väldigt svårt att kontakta Hertz per e-post och fråga.

5. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    GPS kan man beställa vid bokningen på nätet (och allt försäkring tror jag).

Även i Orlando erbjuder de skjuts med bilen till "Curbside check in" (tror det beror vilket flygbolag man flyger med) dock.

6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tips: Ska man vara borta mer än en vecka så lönar det sig oftast att köpa en GPS på plats. Själv har jag Navigon i min iPad med US-kartor.

7. Holloman

Holloman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lönar sig alldeles säkert. Neverlost är inte billig, men jag måste säga att den var väldigt smidig med "popularchains" och annat smått och gott förladdat.

8. Tomas K

Tomas K Medlem

Använder samma och instämmer, funkar supersmidigt.

9. Homer

Homer Medlem

En GPS för varje plats?
    Är det inte inte smidigare, billigare och enklare att ha en GPS med kartor för olika platser ;)

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo, eller så köper man en GPS och slänger den när man är klar. Kartuppdateringar kostar ju oftast så pass att det inte är värt att underhålla gammal GPS-hårdvara. Men det bästa är förståss att skaffa någon slags app till sin smartphone/tablet.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!