God morgon från Toulouse!

Diskussion i 'Finnair & Finnair Plus' startad av Jacob, 7 Oktober 2015.

1. Jacob

Jacob Medlem

Bonjour och god morgon från södra Frankrike och ett vackert men lite småkyligt Toulouse.

Hörde ett rykte om att något nordiskt flygbolag skulle få leverans av ett nytt flygplan idag, och dessutom flyga hem det till Norden under eftermiddagen.

Vilken kul slump att jag är här, och dessutom har en ledig dag. :) Kanske ska ta och åka ut till Blagnac för att se vad som händer och kolla om jag kan få hänga med… ;)

henrik l, Nemo, Joakim och 37 andra gillar detta.
  2. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Kul! Ser fram emot att höra/läsa mer om vad som händer och sker ..!..

3. Jacob

Jacob Medlem

Då är jag incheckad på Airbus Delivery Center på Blagnac. Femte besöket i Toulouse och det är alltid lika kul, Airbus är alltid superproffsiga när det kommer till events.

13.00 går flyget från Toulouse till Helsingfors och det är en officiell schemalagd flygning. AY 350 heter flygningen. :)

doc, GOTATH, Jakob Österberg och 3 andra gillar detta.
  4. bossefin

bossefin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Jacob - det är inte bra det här. Alla teasers över kommande artiklar och uppdateringar inverkar min arbetsmoral på ett högst påtagligt sätt...Ser verkligen fram emot att läsa mera. Du har verkligen lyckats få in mycket godis i din slutspurt. Enjoy!

GillBates, ARNBER, rvarttinen och 1 annan gillar detta.
  5. Jacob

Jacob Medlem

Nu är det stor invigningsceremoni i Toulouse. Flygvärdinnan alldeles bredvid mig torkade precis en tår. :)

FF#1, Jakob Österberg och rvarttinen gillar detta.
  6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Oj! Så pass emotionellt event!?

7. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Jacob när kommer lite bilder???

8. Jacob

Jacob Medlem

Det kommer en ordentlig artikel sen, men ska se om jag hinner lägga upp några innan också. Det har varit en intensiv morgon.

bossefin gillar detta.
  9. Jacob

Jacob Medlem

Nu har jag varit ombord på flygplanet och testat nya businesstolen. Precis som förväntat är det begränsat med utrymme för fötterna när stolen är fälld. Jag hade gärna sett några fler cm, i synnerhet för passagerare som är lite längre.

I övrigt är det ett väldigt snyggt och fräscht flygplan. Finsk minimalism. Mood lighting-effekterna i taket under ombordstigning och avstigning är i blått och vitt, för att simulera moln och himmel, samt förstås de finska färgerna.

Gyllenbock, NyfikenGrau, GOTATH och 4 andra gillar detta.
  10. Hur anser du att den står sig gentemot SAS nya? Bättre, sämre eller rent av likvärdig?

Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!