God, billig pizza i Stockholm centrum?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av Gnopps, 17 Februari 2012.

1. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Jag klagar ofta för mina vänner här i Finland hur mycket godare snabbmat är i Sverige. Nästa helg är vi ett par stycken som åker "Sverigebåten" till Stockholm och då vill jag visa dem god pizza. I Finland är det sällan färska ingredienser på pizzorna och de brukar smaka torrt. Således vill jag att vi går och äter typisk svensk pizza med bernaisesås, oxfilé, pommes frites, etc. på. Som skåning kan jag inte Stockholm, kan någon här rekommendera var vi kan hitta en bra pizza centralt? Inget fint, utan hellre gott för 50-80 kronor.

Några tips?

2. Paul

Paul Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Piccolo Angelo nära Hornstull har goda, vad jag minns inte allt för dyra pizzor. Har förvisso bara ätit deras kebabpizza, men den är bra för att vara innerstadspizza.

3. TorbjornMieden

TorbjornMieden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    finns ett ställe inne i gallerian ( i mitten av gallerian ) som har riktigt klockrena pizzor..en italiensk resturang med vedeldad ugn..mums..testa

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Tack för tipset! Piccolo kanske kan vara något. Gallerian är nog gott men jag letar inte efter italienska pizzor, snarare goda fulpizzor man äter när man är bakis.

5. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Du menar en Turre-pizza? :) Kör på Piccolo.

6. Du kan även testa Birkastans pizzerian eller kungsholmens pizzeria! De är flottiga, asstora och jättetunna och massor av ost, bea och "oxfilé"

Sjukt goda men ångest en vecka efter :)

7. Lonelyflyer

Lonelyflyer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    lite off från stan men på Alviksplan i Bromma finns iaf en pizzeria som kör vedungsbakat.
    Har aldrig varit besviken när jag gått därifrån :)

8. Jacob

Jacob Medlem

Jag vet precis vilken pizzeria det är och håller helt med.
    Var där flera gånger när jag jobbade i Alvik, kanongoda fräscha pizzor!

Men det är några stationer med t-banan att åka och kanske inget man vill göra på ett snabbesök.

9. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gnopps! Du ska ta gänget till birkastans pizzeria. Stora flottiga pizzor. Sthlms bästa :) Det är snålt med sittplatser dock..

10. andreijas

andreijas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och passar inte pizzorna de finska smaklökarna kan jag väldigt varmt rekomendera "Dalanisse" som ligger mitt emot birkastans pizzeria. sthlms bästa kvarterskrog. 200 svenska kompisar för väldigt vällagad mat vilket är riktigt bra. motsvarande rätter med samma kvalitet brukar hoppa upp en 150 spänn på andra ställen.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!