Senaste nytt

Global Traveler listar det bästa inom allt

Palazzi

Medlem
Jag vill veta hur statistiken ser ut om man räknar klick eller tid spenderad på siten... Då lär de icke-inloggade stå för en mycket mindre del.

Så är det! Icke inloggade tror jag snittade nästan 8min, vilket är högt... Inloggade loggar väl aldrig ut?:p

Tyvärr är det ju mer intressant för bolagen med 100.000 potentiella köpare än 2.000, oavsett hur mycket tid de spenderar på sidan. Nu kan det ju vara så att dessa 2.000 personer spenderar mer än de andra 100.000, men så djupt tror jag inte annonsörernas analyser...tyvärr..

BTW: Vi har glidit ganska off topic:D:p
 

Jonas C

Medlem
Fast i ärlighetens namn. Sonys värstingmodell är riktigt bra. Fullt i klass med Bose's bättre lurar. Däremot är jag mycket förvånad att en majoritet tycker att de är de bästa lurarna.

Har inte testat deras senaste toppmodell ännu, dvs den som är tänkt att konkurrera med Bose QC15. Minns för några år sedan då jag svängde förbi Sony Center i Stockholm och testade deras dåvarande toppmodell NC-60 mot mina Bose QC3 i deras "bullersimulator".
Resultatet: Tjaa jag tyckte nästan lite synd om Sony som stoltserade med ett par hörlurar som knappt kunde reducera hälften så mycket buller som konkurrenten. Inte nog med att Bose är bättre så är de dessutom billigare än Sony…
 

agehall

Medlem
OT? Skulle vi?? Aaaaldriiiiig...

Du har förståss helt rätt i att antal besökare är ett viktigt nyckeltal i branchen. Tyvärr skulle jag säga att det är värdelöst i praktiken, men det så länge köparna (annonsörerna) vill titta på det så är det ju vad man får visa upp för dem.

NC-60 mot mina Bose QC3 i deras "bullersimulator".

NC-60 är inte mycket att hänga i julgranen. Man måste upp till deras top-of-the-line. Annars är Bose ljusår före.
 
Last edited:

Najk

Medlem
Undra hur de har gjort undersökningen. Har de som svarar på de olika frågorna testat samtliga produkter? Troligtvis inte
 

GillBates

Medlem
Jag tycker det är märkligt att undersökningen visar att SQ är världens bästa flygbolag, men vinner inte någon av de andrakategorierna(förutombästa flygbolag i south east asia). Har jänkarna slagits så av SQ föträfflighet intra asien för de vinner ju inte kampen till och från USA
 
Toppen