Global Entry Program

Diskussion i 'Övrigt' startad av Nemo, 25 Oktober 2012.

1. Nemo

Nemo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Upptäckte idag att man kan få en smidigare inresa till USA om man ansöker om Global Entry / GOES. Är det någon som använder det? Är det värt besväret med ansökan och intervju?

2. Gäller inte det enbart för Amerikanska medborgare samt eventuellt medborgare i Nederländerna då jag tror man har en överenskommelse mellan dessa två länder med Privium/Global Entry?

uppdaterat:
    Global Entry is open to U.S. citizens, lawful permanent residents, Dutch citizens, South Korean citizens and Mexican nationals. Canadian citizens and residents may enjoy Global Entry benefits through membership in the NEXUS program.

http://www.globalentry.gov/eligibility.html

3. Alx

Alx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag har fått för mig så kan inte svenska medborgare få det utan att vara permanent residents. Ville själv nämöigen få Global Entry iom köpet av lgh i NYC, men då gick det inte.

Edit: Såg Senators inlägg nu, så det verkar stämma att svenskt medborgarskap inte "duger" :D

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!