Glassigt värre i loungen

Diskussion i 'Lounger' startad av maba, 13 Augusti 2013.

1. maba

maba Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En av mina stora laster i livet är glass i alla dess former. Till min stora förtjusning upptäckte jag under förra veckans loungebesök i Bukarest att de hade en liten frys fylld med små glassbägare. Lyckan var gjord, provade en med hasselnöts smak och betyget på den måste bli helt ok.

glass buk.jpg

Transiterade sedan i Munchen och passade på att besöka loungen och vad hade de placerat bredvid dryckessektionen om inte en frys fylld med glassbägare i olika smaker. Denna gång blev det en variant med mangosmak som hade lite sorbeaktig konsistens. Betyget på denna skapelse blir dock lägre än den i Bukarest beroende på att den smakade lite konstgjord. Får nog testa en annan smak nästa gång :)

glass mun.jpg

2. Jacob

Jacob Medlem

Tidigare kunde man få glass på betydligt närmare håll, i Air Baltics lounge i Riga. Riktigt goda glasspinnar och glasstrutar av olika sorter. Mums!

Tyvärr hade de plockat bort frysboxen när jag var där senast.

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Air Baltics lounge är ju fortfarande förvånande bra (med tanke på Air Baltic), men förutom glasspinnekylen togs ju vattenbaren bort för rätt länge sedan. Nu är det mer som en vanlig standardlounge. Man kommer in med Eurobonus fortfarande dock.

4. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glass finns även på BA Galleries South i London, lääääängst in i loungen mot säkerhetskontrollen till, till höger bortom "sportbiografen"

5. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Diners loungen i Dubai intill gate C14 har Baskin & Robbins glass. Mums!

6. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    O tusan, är det nytt? Jag brukar välja den loungen eftersom *A loungen är ju bedrövlig på DXB.

7. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Swiss Senatorlounge i ZRH (och möjligen även Businessloungen) har Mövenpickglass.

Glömde skriva ut ZRH

Last edited: 13 Augusti 2013
  8. jol

jol Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Åtminstone på GVA finns det Mövenpick i både Senator och Businessloungerna.

Last edited: 13 Augusti 2013
  9. Bara på Schweiziska flygplatser som jag sett glass, men sedan har jag inte letat noga.

Glass är inget som någonsin fallit mig i smaken (alldeles för sött) :( Om det blir någon "glass" är det citronsorbet en varm sommardag i Italien.

10. zanga

zanga Medlem

Mm, tror jag tagit mövenpick på GVA 1 gång, alldeles för mycket socker :D. Kändes som någon billigare edition, hmm...

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!