Senaste nytt

Glas i SAS Plus inom Europa

rob74

Medlem
Alkohol är gratis inrikes i PLUS nu också. :)

En ur besättningen då jag flög ARN-KRN i torsdags kväll tyckte hon skulle ha betalt för vinet. Det tyckte inte jag och då fick jag hela historien med varför de inte får bjuda på det, svensk alkohollag mm. Hon sa att hon skulle frågat sin kollega, vilket jag insisterade på och efter det så blev det förstås inget med någon betalning. :rolleyes:
Vi var rätt många i Plus på den flighten, så jag undrar om intet ont anande medpassagerare fick betala för eventuella starkvaror...
Tror hon var rätt så ny, så då har det väl brustit i internkommunikationen eller i att uppmärksamma densamma.
 
Däremot så fick jag allt jag frågade efter utan någon tvekan. De sa att det inte fanns några begränsningar annat än om det tar slut, vilket vattnet gjorde på hemresa från Alicante.
 

rob74

Medlem
Midjeglas till bubblet och plast till övrigt hem från Malaga i torsdags. Dito ner till Malta i tisdags
På nedresan till Malaga tog både ginen och konjaken slut... Rena charterflighten. Knökfullt i både Plus och Go.
.
 
Last edited:

Jonas H

Medlem
OT egentligen eftersom det var CPH-PVG, men till det mousserande i går så fick jag fråga för att få ett riktigt glas, och då fick jag dessutom inte ett midjeglas. Har aldrig hänt mig någon gång tidigare vad jag kan minnas. 9 personer i Plus för övrigt och halvfullt/halvtomt i övriga klasser..
 
Toppen