Senaste nytt

Glacier Express - en förstklassig tågresa genom Schweiz.

henrik l

Medlem
Ahhhh, vad nostalgisk jag blir. Jag jobbade som längdåkningslärare mellan vintrarna 87 och 89 i Sils Maria och det var en mycket trevlig liten by. Men det var på den tiden 1 CHF = 4SEK:eek: Ser även det klassiska hotel Waldhaus på bilden. Helt klart värt ett besök för att insupa atmosfären. Sträckan Chur -St Moritz åkte jag nog ett över 20 gånger. I början var det spektakulärt, men efter ett tag var man jäkligt less på att det tog två timmar:D
 

Resenären

Medlem
Ser även det klassiska hotel Waldhaus på bilden. Helt klart värt ett besök för att insupa atmosfären. Sträckan Chur -St Moritz åkte jag nog ett över 20 gånger. I början var det spektakulärt, men efter ett tag var man jäkligt less på att det tog två timma
Tyvärr har jag inte besökt Hotel Waldhaus ännu, men det står på önskelistan. Däremot brukar jag besöka web-kameran, som finns på taket: http://sils.roundshot.com/
Kan tro att du tröttnat på tågresan mellan Chur-St.Moritz, efter så pass många resor. Jag har väl åkt 4 ggr tor och nu när vi kom med Glacier Expressen, så satt jag bara och njöt av utsikten. Ett par asiater, som garanterat åkte för första gången, visste inte från vilken sida av tåget de skulle fotografera. Så de hoppade fram och tillbaka, för att inte missa det skiftande landskapet.
 

Alf

Medlem
Härligt reportage med fina bilder. Ja nog slår tåget flyget när det gäller att njuta av ett vackert landskap. Finns det dessutom en bra servering med god mat och dryck är det oslagbart.
 

Resenären

Medlem
Att annonser och reklamblad är notoriska felskrivare framgår bland annat i bilagan 'Vintertider', som medföljde Dagens Industri (Di 28/10-15): Zermatt & Matterhorn.
"Idén om vinterturism i Alperna föddes i St.Moritz, några stationer bort med Glaciär-Expressen".

Den som läst min reserapport vet ju att St.Moritz är slutstation och nås efter 8 timmar med Glaciär-Expressen! ;)
 
Toppen