Glömde min Breitling klocka i säkerhetskontrollen

Diskussion i 'Övrigt' startad av Martin Björnström, 12 Juni 2014.

1. Klockan ringde 05.00 och jag lade mig försent igår kväll. Trött stegade jag in i duschen, gjorde mig i ordning, fixade det sista och vandrade ut till en väntande taxi 05.40. Kom till Arlanda och gjorde den vanliga rutinen. Trevliga damer i loungen som vanligt, dom känner igen mig och är alltid glada. Kaffe, macka, tidning.

Går ner till gaten 1 minut innan boarding. Först ombord. Plats 1A. Skönt. Två struliga män sätter sig på 1B/1C och tar mitt armstöd. Trångt. Inte lika skönt.

Vi lyfter och jag läser Dagens Industri. Intressant artikel om armbandsur och behovet av regelbunden service. Tittar på min Breitling och inser att den inte är på armen!

*panik*

Får ringa Arlanda så fort jag landar i Paris...

2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hoppas det löser sig!!!!

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Synd att du inte postade tidigare - FruAgehall passerade ARN T5 strax efter 07...

4. Sitter i SAS Business Loungen i Paris, vår nya BusinessClass Meeting Point. Tittar i min carry-on (som var öppen när jag tagit ur dator och iPad) och där ligger min Breitling. Personalen måste ha flyttat den för att inte ligga överst bland det som skulle screenas...pust!

21 personer gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fullkomligt hatar när personalen ska stuva om saker jag lägger på bandet! Det är så man råkar ut för hjärtattacker och/eller glömmer prylar.

3 personer gillar detta.
  6. rvarttinen

rvarttinen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Skönt..!... vilken lättnad?

7. marbe166

marbe166 Medlem

Jag lägger alltid nycklar, plånbok, telefon och klocka i kavajfickorna innan jag går igenom securityn, just för att minimera risken att glömma några småprylar.

6 personer gillar detta.
  8. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, armbandsur går i höger framficka.

9. Krolls

Krolls Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kör iofs Omega, men slipper faktiskt ofta att ta av mig klockan i säkerhetskontrollen! (Ger inte utslag i metallbågen)

1 person likes this.
  10. Christiansson

Christiansson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en gammal datejust role som jag aldrig tar av. Och jag fastnar sällan. Jag undrar om det skiljer mellan klockorns, vi kanske skulle göra en jämförande studie? Olika modeller och märken korrelerat med flygplats och varierande mängd champagne...före och efter typ

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!