Senaste nytt

Glömde iPad på planet, hur få tillbaka?

dwin

Medlem
Jag åkte SAS business till ORD och bytte till United mot SFO, upptäckte först när jag klev på United att iPaden ligger kvar i stolen på SAS planet. SAS hemsida säger att jag ska kontakta flygplatsen.... Ohares hemsida säger att jag ska kontakta flygbolaget. Ngn med erfarenhet om detta? Hur ska jag gå tillväga? Sitter i San Francisco nu och åker inte via ORD på hemvägen. Känns som att det är sista gången jag sett den iPaden :-(
 
Om möjligt så be dem skicka den till en adress i Usa (tex ditt hotell) istället för Sverige om de nu hittar den. Risken finns att du åker på skatt och tull annars och då kan det vara billigare att köpa en ny.
 

Jensik

Medlem
En av våra norska chefer glömmer allt på flyget. Han brukar tappa ett antal mobiler per år och har glömt sina datorer också. SAS brukar lyckas återfå dem hela tiden, kan ju vara att de är lite extra nogranna att kolla runt hans säte då han är EBP och extremt tankspridd ;)
När han har glömt dem på flyget har de budat sakerna till vårt kontor eller lämnat på OSL/ARN/LHR/CPH för honom/någon annan kollega att hämta upp.

Jag skulle ringt (inte mailat) både SAS och O'hare om detta.
 
Toppen