Senaste nytt

Glömde EBG kortet hemma

mha321

Medlem
Har aldrig blivit nekad med co-branded kreditkort. Appen funkar säker bra på lounger där sas är vanliga, men skulle inte förvåna mig om de ifrågasatte den på någon plats där de knappt vet vilka sas är.

Däremot med just kombinationen AmEx och United brukar det ofta bli en kommentar om att de slutat samarbeta med AmEx, men med en förklaring om att det är Star Gold och pekande på loggan brukar det funka. De brukar behöva knappa in kortnummer manuellt, om de scannar den så får deras system upp AmEx numret och säger nej...
 

Bryant

Medlem
Enda loungen där jag varit med om att de är kinkiga är SWISS-loungen i ZRH. Kortet ska visas upp och kortet du visar skall även vara reggat på biljetten.
 

spritfet

Medlem
Har ett liknande scenario då jag var nybliven A3G, men hade ej fått kortet och ville regga resan på EB:

Flög UA EWR-ARN och United-loungepersonalen var mycket hjälpsam. Slog in mitt A3S-kortnummer på ett nytt boardingkort och fick svar att jag var Guld, ändrade tillbaka till EB och ytterligare ett nytt boardingkort och släppte in mig. Snyggt gjort, men UA-longerna inget att hurra för.

Fick dock problem på AGP vid ett senare tillfälle, blev motad i dörren trots printad skärmdump av A3G. Jag fick damma av Diners för att bli insläppt.
 

nota bene

Medlem
Kreditkort med *GOLD duger väl? Jag har inte visat något annat de senaste 2-3 åren...
Räkna inte med det på LH group. Har blivit nekad med det, men har löst sig då jag håvat fram fysiskt kort.

En gång släppte de in mig på kombinationen av min förtvivlan, appen (EBG) och flaxande med Emerald från OW och Platinum...
 

Hall

Medlem
Skall absolut inte vara ett problem med fysiskt co-branded kreditkort. Aldrig blivit nekad med SAS Diners, har inte ens ett separat EB-kort. Appen skulle nog många SEN lounger fnysa åt som något slags bevis.
 
Toppen