Glömde EBG kortet hemma

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av PILOTEN, 11 November 2014.

1. PILOTEN

PILOTEN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag är i USA och reser hem med United nästa vecka. Nu upptäckte jag att mitt EBG gått ut och det nya ligger antagligen hemma. Räcker det att det finns registrerat i bokningen eller kräver United att se kortet för att ge lounge access och extra bagage? Kan möjligen ett kreditkort med EBG användas istället? Vad är era erfarenheter?

2. Marcus_R

Marcus_R Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Själv använde jag mitt vanliga EBG istället för kreditkortet, mest för att "safea". Dock har jag läst om andra här som lyckats med MC/Amex, men att de fått diskutera lite mer med personalen.

PILOTEN gillar detta.
  3. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har aldrig behövt visa kortet förrutom en gång vad jag kan minnas de senaste åren. Detta i United Club lounge.

PILOTEN gillar detta.
  4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle tanka ner sas appen och försöka med den om det skulle bli problem (den kan visa kortet virtuellt), bättre än inget.

Aurora, Jakob Österberg och PILOTEN gillar detta.
  5. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har senaste tiden fått frågan att visa mitt fysiska kort.

Detta på Heathrow (Air Canada och United lounge) samt Düsseldorf (Lufthansa Senator Lounge).

Vid dessa tillfällen var det inga problem att visa (och för personalen att dra) mitt SAS brandade Diners Club.

Men att gardera sig med SAS-appen skadar ju inte.

PILOTEN gillar detta.
  6. flapps

flapps Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När dom har frågat efter mitt kort så har jag alltid kört med mitt MC EBG . Har aldrig varit några problem..

PILOTEN gillar detta.
  7. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag var i Düsseldorf för ett par veckor sen och visade aldrig kortet i Senatorloungen, så det verkar vara lite lotteri helt enkelt. :)

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Precis som det redan sagts här så är det lite lotteri. Ibland vill de se kortet ibland inte. Ha appen redo ifall de tycker att det inte räcker med boardingkortet.

9. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är väldigt inkonsekvent, men jag tycker att Lufthansa group ofta vill se fysiskt kort (ibland duger appen). Jag rekommenderar som övriga att ta hem appen så brukar det lösa sig.

10. Chrille

Chrille Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kreditkort med *GOLD duger väl? Jag har inte visat något annat de senaste 2-3 åren...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!