Senaste nytt

Gissa flygplansmaten

MarcusC

Medlem
Ok, här får ni en lite utförligare redogörelse.

Det är alltså Dirk Maus som skapat måltiden (läs mer på Dirk Maus auf WeinEssenTV)

Jag tar det på engelska, men lax är en del i den "vänstra rätten"

Potato delice with smoked salmon and cherval jelly, creme fraiche with lime.

Plastmuggen(var det som smakade bäst i min mening) Syns lite dåligt på bilden innehöll;
Beef confit with pepper-oniob marmalade

Desserten; Mint choclate squares with after eight choclate wafer mints.

Summa summarum som diskuterats tidigare, jag förstår inte Lufthansas mat konpect i C short haul. Man verkar sträva efter ha så konstiga grejer som möjligt, de flesta i C kabinen åt definitivt inte upp mycket av sin mat...

Någon som har något annat kul exempel?
 

Tjaeng

Medlem
Okej, så det vita och lila är någon slags blandning av potatis och lax, där den lila delen färgats med något? Eller är laxen den lilla strimman mellan körvelgelén och potatisen?
 
Alltså, jag tycker att LH krånglar till det lite väl även på longhaul i C, de få gånger jag flugit. Bra huvudrätter, men sen kom måltiden innan landning och den var bara...konstig!

Önskar de kunde gå mot lite bara allmänt hederlig...mat!
 

Kricka

Medlem
LH brukar ha de märkligaste anrättningar på short-haul C ! Kan till deras försvar hävda att
det var Mat (ganska god sådan) men i små porttioner ARN- FRA-DME förra veckan.

OT: Ser fram emot att en renovering av DME som just nu är en ganska "sunkig" flygplats
med på tok för mycket folk ! SK har ett par rejäla fördelar vid resa till MOW:
1. Riktig mat (BusinessClass/EconomyExtra).
2. Man använder Sheremetyevo som är fräsch, ligger hyggligt nära staden och har en
riktigt prisvärd tågförbindelse till stan.
 
Toppen