Gissa flygplansmaten

Diskussion i 'Övrigt' startad av MarcusC, 11 Oktober 2012.

1. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag lägger upp en bild på Lufthansas "kulinariska"(var ätbart...) måltid i C (FRA-GOT)

Har sparat menyn men tänkte eftersom vi verkar gilla frågesporter om nån vågar sig på ett utlåtande

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      100,1 KB
      Visningar:
      185
    3 personer gillar detta.
  2. nilsson

nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ah, min typ av mat! Det är lite svårt att avgöra vad som är efterrätt och vad som ärhuvudrätt. Det till höger ser ut som futuristisk schwartzwald-tårta. Med kirsch-grädde hoppas jag. Till vänster är det svårare. Det stora vita och blå partiet förbryllar mig, men låt oss dra till med parmesankräm, spenatgelé, lax, skaldjursmousse och ....blåbär.

2 personer gillar detta.
  3. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Haha, coolt. Laugenbrot är det enda jag känner igen. Resten... Soylent green, white & blue?

4. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nilsson är inne på lite rätt spår. Gissa på lite till. Kommer med lite mer info imorgon bitti

5. Lukas2

Lukas2 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hm... tror den till höger, är en trippel chockladmousse bakelse. Men till vänster?? blått/lila?? skumt?? Är det oxå en dessert?

6. Lukas2

Lukas2 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror snarare att de vita små kluttarna är mer åt pepparrotscreme hållet...

7. MarcusC

MarcusC Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det blå/lila t vänster är inte en dessert men jag trodde nog det först nästan...

Ingen direkt choklladmousse, men med after eight choklad..

8. Adamsson

Adamsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker båda ser ut som något glass-aktigt. Typ något från ett big-pack-glass paket - Jordgubb, vanilj och päron? ;-) Det till höger SKULLE KUNNA vara något potatiskake-aktigt? Wild guess! Men det ser dock ut, som nilsson skriver, någon swartschvaldtårte-grejjs. Gott!

9. Kricka

Kricka Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tror Nilsson är inne på rätt spår med någon slags fisk o skaldjurspate med...?
    Om det nu är fisk- och skaldjur borde det väl inte vara pepparrotscreme ? Fast
    det ser onekligen ut som det och har serverats flera gånger tidigare.

10. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    "Ska jag äta eller har jag ätit?"

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!