Senaste nytt

Gissa flygplan tråden

CJ2

Medlem
Det finns två typer av motorer till A320-familjen, CFM och IAE. Lufthansa har CFM på sina A319 och A320 och IAE på sina A321. IAE-motorerna är ganska lätta att skilja från dom andra, då dom har betydligt längre motorkåpor.

Fast jag får väl erkänna att jag är lite av en expert också eftersom jag flyger planen i fråga. :)

CJ2
 
A

Aurora

Guest
Det finns två typer av motorer till A320-familjen, CFM och IAE. Lufthansa har CFM på sina A319 och A320 och IAE på sina A321. IAE-motorerna är ganska lätta att skilja från dom andra, då dom har betydligt längre motorkåpor.

Fast jag får väl erkänna att jag är lite av en expert också eftersom jag flyger planen i fråga. :)

CJ2

Da har man lært noe nytt, takk for interessant info :) Enda imponerende at man kan se det på det kornete bildet. Så vidt jeg klarer å "se" motorene!

//MOD EDIT
Bilder borttagna som man inte har upphovsrätt till
 
Last edited by a moderator:

palmen

Moderator
Vill bara påminna er som postar i denna tråd att de bilder ni lägger upp måste vara era egna eller att ni har tillstånd att publicera detta.
Det är inte OK att posta bilder från Airliners.net.
Se även forumregler punkt #3

Har tagit bort lite bilder som definitivt bryter mot dessa regler.

@Alexander P och @Aurora
Jag utgår ifrån att ni äger rättigheterna till de bilder som postats i denna tråd, annars måste de bort!

//Moderator
 
A

Aurora

Guest
Selvsagt er de våre, palmen, når det står "bildet er hentet fra airliners" og copyright står under med bildeeiers navn trodde jeg det var ok. Enn om det er creative commons? Er det lov?
 

Alexander P

Medlem
Det är en Lufthansa A321.

Helt rätt!:)


Vill bara påminna er som postar i denna tråd att de bilder ni lägger upp måste vara era egna eller att ni har tillstånd att publicera detta.
Det är inte OK att posta bilder från Airliners.net.
Se även forumregler punkt #3

Har tagit bort lite bilder som definitivt bryter mot dessa regler.

@Alexander P och @Aurora
Jag utgår ifrån att ni äger rättigheterna till de bilder som postats i denna tråd, annars måste de bort!

//Moderator

De bilder som jag har lagt upp på forumet är tagna av mig!
 

palmen

Moderator
@Aurora bilden på Nimrod finns även på flyprat.no och postades där innan den postades här, omöjligt att veta om det då är din bild eller inte.
Generellt kan man säga att du får inte posta bilder som du inte har copyright på om du inte har tillstånd från den som äger bilderna. Det står klart och tydligt på airliners.net vad som gäller för deras bilder Airliners.net Photo Usage Restrictions
You may not use these photos on any web page, commercial or non-commercial, for profit or non-profit, without written permission from the photographer. You may however link to the photos in the manner described below.

I övrigt hänvisar jag till forumreglerna #3.

//Moderator
 

Alexander P

Medlem
IMG_0240_zpsug2as56d.jpg

Vilken flygplanstyp är det här?:D
 
Toppen