Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Siljevm

Medlem
Den här tråden väckte GT-törsten! Måste pröva svenska Hernö Organic som jag förutsätter finns i barerna på M/S Birka eftersom den finns i taxfree. Är långt ifrån gin-expert men favoriten f ö är Tanqueray No 10 med Bombay Sapphire och East tätt efter.

(..)


Vi har testat Härnö. Svingoda! Den omvandlade mig från icke-GT'ar till att gilla GT. :) Jag har blivit vuxen!
 
Värderingen av aktierna i Härnö är helt sjuk. Dr omsätter som en pizzeria och gör en blygsam vinst men Värderingen pre money är ändå på 116 miljoner. Undvik att peta in pengar där som finansiell placering. Bolagets aktier går inte ens att handla med, såg åtminstone inte att det var noterade när.jag tittade som hastigast.
 

IT-snubben

Medlem
Det finns flera anledningar till att investera i ett företag, där finansiell avkastning endast är en av dem.

Mina anledningar, avseende Härnö Gin, är att jag gillar deras produkter, tror på företaget och har dem nära.

Med en utdelning på 0.1 kr och en odefinerad säljmarknad så är investeringen knappast pensionshöjande.
Men nu är vi kanske lite OT.
 
Det finns flera anledningar till att investera i ett företag, där finansiell avkastning endast är en av dem.

Mina anledningar, avseende Härnö Gin, är att jag gillar deras produkter, tror på företaget och har dem nära.

Med en utdelning på 0.1 kr och en odefinerad säljmarknad så är investeringen knappast pensionshöjande.
Men nu är vi kanske lite OT.
Snarare pensionssparande ;) Men ja, det kanske finns andra värden att ta hänsyn till, typ provsmakningar eller liknande?
 

IT-snubben

Medlem
Nu var det faktisk pensionshöjande jag avsåg skriva, i andemeningen "investering som höjer min pensionsutbetalning när jag kommer till den åldern". Men jag förstår din synpunkt... :)

Och självklart hoppas jag på provsmakningar och andra gin-relaterade aktiviteter. :D
 
Nu var det faktisk pensionshöjande jag avsåg skriva, i andemeningen "investering som höjer min pensionsutbetalning när jag kommer till den åldern". Men jag förstår din synpunkt... :)

Och självklart hoppas jag på provsmakningar och andra gin-relaterade aktiviteter. :D
Och jag skulle lite skämtsamt skriva pensionssänkande men autocorrect ställde till det där :oops:
 

Valley

Medlem
Dagens äventyr blir att handla lite Gin.
Hittade Copper Head i Kaufhof-shoppen. Och, framför allt den Gin man plockade av mig på Heathrow. Brooklyn. Bara att titta på flaskan gör mig törstig.
 

lillemannen

Medlem
Testar en ny gt ikväll

.
gin.JPG
 

Nikje

Medlem
Idag startade G&T-säsongen på riktigt! Ny sort här med, gillade den skarpt.:)

Bifogar även bilder från M/S Birka där den köptes, förhoppningsvis syns alla 4 sorterna. Misstänker att det är billigare på Arlanda?

Känns som en bra investering, både i flytande form och i företaget även om det sistnämnda är mer med hjärtat än med plånboken.:rolleyes:
 

Attachments

  • 20170519_174857.jpg
    20170519_174857.jpg
    74,3 KB · Visningar: 241
  • 20170513_145619.jpg
    20170513_145619.jpg
    150,7 KB · Visningar: 257
  • 20170513_145829.jpg
    20170513_145829.jpg
    43,6 KB · Visningar: 242
Toppen