Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Senator

Moderator
I tråden om BC resan till Barcelona har @telelina tipsat om Super Super Bar. Vi gick dit igår och testade den närproducerade Gin Mare som är väldigt kryddig. Den serverades med FeverTree samt rosmarin och stjärnanis.

58999fcfdd8629a50bb5ccb6042c97f6.jpg


Ok, men inte bästa jag har testat.
 

Homer

Medlem
Negroni...
Om vi ska diskutera andra drinkar än GT, så är vitt portvin och tonic en
klassisk portugisisk drink, doldis utanför Portugal.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Valley

Medlem
Då kom Hr San Pellegrino hem till sist
IMG_1643.JPG
Får kanske vänta till imorgon då kvällen tillbringas med Erdinger på Bishop

Och för att gå O T @Senator Jag fick tips om Negroni Club i Munchen. Deras Negroni skall vara grymma.
Så nu var ännu en kväll där räddad :)
 

Buffy

Medlem
Bra, gjort två gånger. Andra gången med finriven zest vilket blev bättre än med bitar som jag hade andra gången.
 
SAS kör med en GT-variant just nu kallad norsk sommar. Med rabarber och jordgubbar. Jag gillade den, men kanske inget för inbitna GT-fantaster? :)

Dock rätt stark, de kör med 5 cl gin i ett litet glas med mycket is. Inte så mycket plats kvar för tonicen. Särskilt inte som isen trängs med en jordgubbe också, som inte smälter.
 

Valley

Medlem
ICA Wåxnäs har vaknat.
IMG_1649.JPG

Britvic Tonic.
Men nej. Inte för mig. Vill ha en tuffare variant.
Fru Valley gillande dock denna.
1-2 blandning att börja med.
 

Tockstew

Medlem
I tråden om BC resan till Barcelona har @telelina tipsat om Super Super Bar. Vi gick dit igår och testade den närproducerade Gin Mare som är väldigt kryddig. Den serverades med FeverTree samt rosmarin och stjärnanis.

58999fcfdd8629a50bb5ccb6042c97f6.jpg


Ok, men inte bästa jag har testat.
Serveras också på det excellenta Hotel Royal Evian. I mitt tycke mer intressant än god.
 
Toppen