Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Alf

Medlem
Jag beklagar att jag snurrade till det, det var @palmen som rekommenderade HVEN gin och inte @Agö. Rätt skall vara rätt. Nu är i varje fall HVEN gin testad med Fever tonic. Jag får nog säga att den föll mej inte riktigt i smaken. Det är en smak i ginen som slår igenom som är lite parfymaktig. Det får bli Bombay även i fortsättningen.
Däremot är HVEN whiskey en fullträff.
 

Valley

Medlem
Kommer snart bli en G T på den kokade Tonic'n
Men först en bortglömd sak jag blev påmind om i veckan

IMG_1634.JPG

Negroni :)
Är ju väldigt förtjust i Campari också.
Och snart så kommer den ligga färdigrörd i glaset :p
 

Alf

Medlem
Är ju väldigt förtjust i Campari också.
Och snart så kommer den ligga färdigrörd i glaset :p

Gin blandat med campari är en utsökt svalkande sommardrink. En del campari + två delar gin + resten av glaset fyllt med tonic och is. Vi kallar denna för Hiller.
 

Senator

Moderator
@Valley jag har själv blivit totalt hooked på Negroni. Antica är ett utmärkt val till denna.

Är i Barcelona som är ett G&T Mecca. Provade en Martin Miller i går på Hotel 1898 med FeverTree samt en skiva Granny Smith äpple och en lime twist. Riktigt bra kombo

1f714591ebf95c4ed3d9e37b08076994.jpg
 

aldrighemma

Medlem
Så var juryns resultat inne.... Den hemgjorda slog absolut Schweppes! Dock ska jag nästa gång minska på mängden Lavender något, den slog igenom lite väl mycket i smaken. Receptet jag följde var: Homemade Tonic Water for the Ultimate Gin and Tonic - Pinch and Swirl
Den har bra beskhet och är inte för söt. intressant omväxling från Fever-Tree och Schweppes.

Gjorde ett litet test med två mini-GT innan jag riskerade någon större mängd Gin :), och schweppes förlorade tack och lov.

1.jpg
 
Toppen