Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Är i flytt-tagen och håller på och rensar huset. Hittade en Larios bakom andra flaskor nere i källaren. Blandade med en Premier (Willys) Tonic. Smakade helt OK!o_O
 

enGINeer

Ny medlem
GT.jpg

Premiärtestade denna gin igår kväll.

6cl TNT gin
Schweppes Tonic
tunn citronskiva
massa is

En len, mild och inte minst mycket god GT blev resultatet.

Det var inte alls lika njutbart att senare försöka avnjuta ytterligare en GT med vanligt vardagsgin som bas...Att gå upp i klass har sitt pris! :)

Jag ska framöver börja experimentera med olika ginsorter, tonics och garneringar för att komma fram till den perfekta GT:n enligt mitt tycke.
Lite tips på vägen är alltid välkommet.

Cheers!
 

Homer

Medlem
Är i flytt-tagen och håller på och rensar huset. Hittade en Larios bakom andra flaskor nere i källaren. Blandade med en Premier (Willys) Tonic. Smakade helt OK!o_O

Larios, inte direkt premium men inte sämre än mycket annat som är dyrare, t.ex. Gordons.

Ägs numera av Suntory och har get ut 2 nya sorter

The Larios range includes Larios Dry Gin, a 37.5% abv London Dry Gin made with Mediterranean orange and lemon botanicals;
Larios 12, a 40% abv gin featuring twelve botanicals in a blend of five distillations, enhanced with orange blossom in the final distillation; and
Larios Rosé, a 37.5% abv pink expression of Larios Mediterranean gin infused with strawberries.

LARIOS-RANGE-VISTA2_low-res-350x350.jpg
 

Homer

Medlem
Visa bifogad bild 59981
Premiärtestade denna gin igår kväll.

6cl TNT gin
Schweppes Tonic
tunn citronskiva
massa is

En len, mild och inte minst mycket god GT blev resultatet.

Det var inte alls lika njutbart att senare försöka avnjuta ytterligare en GT med vanligt vardagsgin som bas...Att gå upp i klass har sitt pris! :)

Jag ska framöver börja experimentera med olika ginsorter, tonics och garneringar för att komma fram till den perfekta GT:n enligt mitt tycke.
Lite tips på vägen är alltid välkommet.

Cheers!


In the good old days fanns det alltid Tanqueray nr 10 i BA Galleries First
 
Last edited:

Buffy

Medlem
3615a7bb355b1a0fa1f193673df8285a.jpg

En tonic jag inte sett förut, denna fanns på Ica Liljeholmen. De verkar köpa in mindre batcher premiumtonics.
Måste samla på mig ett gäng och köra en tasting på olika sorter.
 

Homer

Medlem
Gin School
The 45 Gin School Experience includes; A tour of the 45 West Distillery, choosing and blending botanicals to create your own unique recipe before distilling and bottling your craft gin creation ready to take home.

Once your creation has been distilled, you will get the opportunity to check out the strength of your gin, gaining approval from our master distiller. You will then bottle and seal your 70cl bottle before adding a personalised label ready to take home.

Gin School 45 West - Discover The Ultimate Gin Experience

45 Gin School Experience Voucher £95
Voucher Includes:
  • Full Tour of the 45 West Distillery for one
  • Complimentary Burleighs Gin & Tonics for one
  • Distillation and bottling of 1 x 70cl custom made craft gin ready to take home


Tyvärr ligger det in the middle of nowhere, ungefär mellan Birmingham och Nottingham, 50min från BHX
2tim från Heathrow, Google Maps
 

Valley

Medlem
Då var det dags för lite nytt.
G och Lemon Tonic
IMG_1536.JPG
Vi konstaterar att Tanq.... No10 med en 1-1 1/2 blandning inte fungerar.
Behövs en G med klös i.
Så då är vi där igen. Att prova ut bästa G med Lemon Tonic.
Gordons? Botanist? Plymouth? Eller kanske en M Miller?
Jag får offra mig.

Och nästa vecka har min Tonicleverantör, Gourmanderiet, Karlstad, den goda nyheten att få in en ny Tonic och en Tonic Lemon grass.
:D
 
Toppen