Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

LinuxSam

Medlem
Noterade att Senator på ZRH kör med Henricks som gin, vilket jag inte sett i en flygplatslounge innan.
Dock Schweppes som tonic.
Det fanns heller ingen gurka till, så citronallergiförbundet har lite att jobba på där.
Jag såg den på American Express Centurion lounge på SFO. :)

/LinuxSam
 

FF#1

Medlem
Noterade att Senator på ZRH kör med Henricks som gin, vilket jag inte sett i en flygplatslounge innan.
Dock Schweppes som tonic.
Det fanns heller ingen gurka till, så citronallergiförbundet har lite att jobba på där.
Alla Senator har väl Hendricks Gin?

Rätt gott men inte godast i den prisklassen.

Var på restaurang familjen här om dagen, drack en Old Tom med gurka och Fentimans, gott men kanske var det lite väl mycket gurksmak.
 

Buffy

Medlem
image.jpg
Provade min tonic tillsammans med Gordons idag. Mycket fräsch torr smak med tydlig ton av citrus, kunde haft lite mer bitterhet.
Provade samtidigt Erasmus Bond "Dry" med Gordons. Upplevde den väldigt mycket sötare än min. När jag sen läste på baksidestexten såg jag att den innehåller 7 gram socker per 100ml alltså 70g/liter. Jämförelse så innehåller de flesta Brut champagner mellan 8-10 g/l. Calvet Sauternes ligger på 77 g/l (Sauternes =område i Frankrike som producerar söta vita viner)
Alltså inte konstigt att den upplevdes väldigt söt trots att det är deras "Dry".

Kontentan, jag är nöjd med mitt första försök. Nästa gång ska jag finriva zesten och inte med potatisskalare, jag ska också har någon eller några fler örter samt mer kinabark.
 

Homer

Medlem
Min fantastiska sambo känner mig bra.. Hon älskar julen, jag är ambivalent

Jag har redan fått min julkalender: 24 luckor med Gin!

bd79efe06ebce3244de3fd7cd7019c98.jpg


d77c50c26401d3c2fe958dd0cb9adb48.jpg



Finns tydligen två olika, med olika innehåll?

Är man seriös ska man naturligtvis ha båda och öppna en lucka på morgonen och en på kvällen

The Ginvent Calendar (2016 Edition) Gin - Master of Malt


The Gin Advent Calendar (2016 Edition) Gin - Master of Malt


Ginvent 2016 - The original and best Gin Advent Calendars
 

Buffy

Medlem
Nu två veckor efter att jag silade av tonicen tycker jag att den integrerat sig, balansen mellan bitterhet och syra var riktigt fin. Ett torrt och bra resultat.
 
Toppen