Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

En intressant grej med tonics nuförtiden är ju att dom har en mycket lägre kininhalt än på den gamla goda tiden. Mer kraftfull bitterhet i smaken.

Har ju dock dykt upp ett gäng deluxtonics med högre kininhalt på senare tid typ:
Tonic Water by Thomas Henry

Någon som har provat någon sådan?
 
GT-tråden

Trevlig tråd! Stämmer in i övrigas relommendationer med gurka till hendricks. I övrigt vill jag ha min GT iskall men endast med lite tonic, max 1/4 och gärna i ett whiskeyglas! Kräver ju en kvalitetsgin
 

Palazzi

Medlem
Ginen ska också drickas ackompanjerad av denna låt i bakgrunden:

[video=youtube;6AvUD114Fts]http://www.youtube.com/watch?v=6AvUD114Fts[/video]

:D
 

Paby

Medlem
Hendricks eller Bombay S är mycket bra. Men T Ten står i en klass för sig vill jag påstå.
Den är så bra att den nästan är synd att spä ut, enda ginet jag kan tänka mig att dricka rent.

Agree! T 10 on the rocks (ev med en gnutta citron) går fasen inte av för hackor.
 

Bringman

Medlem
_IGP0189.jpg
GT Russian style, från stationskiosken någonstans i Sibirien.

Fungerar även bra som rengöringsmedel. :)
 

MarSecLtd

Medlem
Som fd officer i försvarsmakten så är jag självklart medveten om riskerna med malaria :cool:. Därav dricks det GT vid varje ledigt tillfälle.
Kan rekommendera Bombays nya (10mån lr så) Bombay East med en gurkstav, smaken är mkt likt Hendrick's. Kan även tipsa om Geranium Gin, kanske lite svår att hitta men finns på välsorterade ställen.

//Micke
 

henke12

Medlem
Som fd officer i försvarsmakten så är jag självklart medveten om riskerna med malaria :cool:. Därav dricks det GT vid varje ledigt tillfälle.
Kan rekommendera Bombays nya (10mån lr så) Bombay East med en gurkstav, smaken är mkt likt Hendrick's. Kan även tipsa om Geranium Gin, kanske lite svår att hitta men finns på välsorterade ställen.

//Micke

Tänkte på detta denna serie som gick på SVT för några år sedan när jag läste ditt inlägg, Verkar inte bara gälla försvarsmakten. Även diplomater :)
Diplomaterna - YouTube
(00.40 sek in i klippet)
 
GT är ju en nödvändighet för livet! Just nu samsas tio olika sorter i skåpet hemma (är väl 14 flaskor gin totalt). Saffrans-ginen köptes som en rolig grej en december men har funnit sin plats. Hven-ginen dricks ren. Bombay East en besvikelse, Hendrick's ALLTID med gurka. T10 är standard-ginen just nu. Sen ett antal kvalitetsgin från "lokala bryggerier" i UK.
 
Toppen