Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

Senator

Moderator
Jag skulle gärna vilja säga TGIF men eftersom jag har haft den stora äran av att hänga med Mini två dagar denna veckan så blir det arbete ikväll med QBR PowerPoint till min kund i Kanada.

Sambon på tjejkväll, Spa med övernattning. Pappa dricker norsk gin och brittisk tonic medan han väntar på pizza leverans

b4cba4233408b63ebf3d202fe77d5794.jpg
 

IT-snubben

Medlem
20181110_222525_001.jpg

När jag hänger av mig kavajen och blir en vanlig svensson så gillar jag att gå ut i min "man cave", i mitt fall snickarboa och slappna av, naturligtvis med en eller två G&T. Denna gång en Bombay sapphire med Fever tree Mediterranean. Gillar den kombon.

Det är med delad förtjusning som jag har upptäckt att Fever tree nu finns i halvliter.
 

Birch

Medlem
Jag älskar G&T och det är den enda drinken jag dricker, men har inte provat så många olika varianter och hållit mig framförallt till Bombay gin och vanlig tonic med ekologisk citron (kanske inbillning med ekologisk men upplever den bra mycket godare) men tänkte att jag skulle gå utanför min comfort zone och prova någonting nytt. På rekommendation av servitören blev det en Gin Mare med basilika och Mediterranean Tonic. Mycket intetsägande smak där basilikan tog över allt för mycket och tonicen mest kändes som kolsyrat vatten.
Det mest minnesvärda var priset som hamnade på ca 330sek...

20181106_193952.jpg
 
Toppen