Senaste nytt

Gin & Tonic-tråden

palmen

Moderator
Det blev några flaskor svensk gin igår samt provsmakning av cocktails.
20180601_205440.jpg
20180601_201324.jpg
 

palmen

Moderator
Ah, då var vi på samma. Ser ut som det var cocktail-session 19.20 som du var på. Att jag inte tänkte på att fråga om det vat fler BC där.

Vad tyckte du om cocktailsen? Den sista var lite väl bitsk kan jag själv tycka .
Du har slagit huvudet på spiken. Jag gillade sloe sour bäst, den andra. Lite kul att vi hamnade på samma provning utan att veta om det världen är inte alltid jättestor. Hade tagit av alla bc taggar från väskan så jag körde helt incognito igår :)
 

IT-snubben

Medlem
Ja, sloe sour var den bästa enligt mig också. Antagligen pga dess likhet med whisky sour som jag älskar och brukar skaka ihop hemmavid ibland.
 

IT-snubben

Medlem
Dålig bild pga motljus men Magnus (kundupplevelseansvarig) från Härnö gin håller föreläsning på helgens ginkryssning om hur man gör fyra cocktailklassiker med Härnös produkter.

Klart trevligt och gav mig mer insikter om att gin inte alltid behöver nyttjas rent eller med tonic.
 

Attachments

  • 20180601_193123-1.jpg
    20180601_193123-1.jpg
    63,8 KB · Visningar: 226

squeezen

Medlem
44ADB548-650D-4757-B8D9-B2EEA21CF03D.jpeg


Ginen emot alla principer. Ok tonic. Men detta, en dubbelkortlek och 4 påsar nötter ingick i ”balkongpaketet” på ving/thomas cook till Mallis från Sturup.

Tur man har rehab efter en vecka med två barn på charter (ihop med svågerns familj) om 2.5v med lite first och pullman istället...

Edit: inte trodde man att man skulle åke till mallorca för att kyla ner sig. 8 grader varmare hemma...
 
Toppen