Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

anjak

Medlem
Du menar kanske det fysiska kortet jag tänkte mera på EBG som status. Det spelar ju ingen roll om det är slut datum 01/16 på väg in i loungen om du gensat får ett nytt kort. Men om du inte får EBG för att du flyger in det för fort( eller får av en nära vän din första månad) Det är inte lika kul.
Det är ju statusen man får, kortet är ju bara beviset.
Nej jag menar statusen, är du redan EBG i systemet vilket du är 3 månader efter din period kan du inte ta emot ett EBG från en EBD, förrän du ramlar ner till EBS.
 

Rebel

Medlem
Nej jag menar statusen, är du redan EBG i systemet vilket du är 3 månader efter din period kan du inte ta emot ett EBG från en EBD, förrän du ramlar ner till EBS.

Ehhh ok. Det visste jag inte. Det låter inte så genom tänkt tycker jag. Men ok
 

thsred

Medlem
Kanske dum fråga, men vad händer när någon som fått ett silverkort kommer upp till nivån själv. Kommer den som ger kortet då att få "tillbaka" kortet?
 

palmen

Moderator
Kanske dum fråga, men vad händer när någon som fått ett silverkort kommer upp till nivån själv. Kommer den som ger kortet då att få "tillbaka" kortet?
Nej man får aldrig tillbaka kort man givit. När man kommer upp i EBS om man redan har det så händer inget. Som att vara EBS och kvala in på nytt året efter
 

Bryant

Medlem
Fick svar angående detta:
"Mottar du ett Silver eller Guld kort som en gåva under början av din kvalificeringsperiod (under första månaden) så kommer detta endast att vara giltigt under den perioden. Mottar du däremot ett kort vid ett senare tillfälle under din kvalificeringsperiod (andra och frammåt) så kommer detta att räcka under din nuvarande period samt nästa."

När jag tänker efter så stämmer inte detta.

Jag gav min dotter ett EBG timmar efter att hennes nya period påbörjats och hon fick den långa giltighetstiden.

Idag har fruns graceperiod tagit slut och hon har ramlat ner till EBS. Ska strax ge henne ett EBG så vi får se vad som stämmer.
 
Toppen