Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

RobHK

Medlem
Du optimerade för bra helt enkelt Lollet, men nu finns väl många tacksamma som kan optimera en månad senare
 

agehall

Medlem
Fick svar angående detta:
"Mottar du ett Silver eller Guld kort som en gåva under början av din kvalificeringsperiod (under första månaden) så kommer detta endast att vara giltigt under den perioden. Mottar du däremot ett kort vid ett senare tillfälle under din kvalificeringsperiod (andra och frammåt) så kommer detta att räcka under din nuvarande period samt nästa."

Det där är ju j-vligt intressant. Det kan med andra ord bara drabba folk som inte haft status året innan och trillar ner, för då har man ju ca 3 månaders grace period på den högre statusen och då går det väl inte att få ett kort?
 

anjak

Medlem
Varför väljer man att krångla till allt på SAS och ha massa speciallösningar för allt möjligt. Se bara diskussionen om polarrullen i en annan tråd. Man skapar ju bara massa frustration hos sina kunder!
 

anjak

Medlem
Det där är ju j-vligt intressant. Det kan med andra ord bara drabba folk som inte haft status året innan och trillar ner, för då har man ju ca 3 månaders grace period på den högre statusen och då går det väl inte att få ett kort?
Helt rätt har du redan status måste du vänta 3 månader in på nya perioden innan du kan få ett nytt kort.
 

SFC

Medlem
Det där är ju j-vligt intressant. Det kan med andra ord bara drabba folk som inte haft status året innan och trillar ner, för då har man ju ca 3 månaders grace period på den högre statusen och då går det väl inte att få ett kort?
agehalls tio budord #3, glöm inte det...
 

Rebel

Medlem
Det där är ju j-vligt intressant. Det kan med andra ord bara drabba folk som inte haft status året innan och trillar ner, för då har man ju ca 3 månaders grace period på den högre statusen och då går det väl inte att få ett kort?

Klart du kan få under grace period. Du kan ju flyga in guld under grace period. Så då kan du få första månaden och det är bara giltigt det året,om du får det. Humm om jag flyger in det första måmaden hur blir det då ?? Ett eller två år ?? Är det ngn som vågar gissa.

Men då vore det ju inte SAS!
:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
 

anjak

Medlem
Klart du kan få under grace period. Du kan ju flyga in guld under grace period. Så då kan du få första månaden och det är bara giltigt det året,om du får det. Humm om jag flyger in det första måmaden hur blir det då ?? Ett eller två år ?? Är det ngn som vågar gissa.


:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Det kan du inte alls, jag har provat och det går inte så länge man är EBG, men så fort du ramlar ner till EBS går det att ta emot ett nytt.
 

Rebel

Medlem
Det kan du inte alls, jag har provat och det går inte så länge man är EBG, men så fort du ramlar ner till EBS går det att ta emot ett nytt.

Du menar kanske det fysiska kortet jag tänkte mera på EBG som status. Det spelar ju ingen roll om det är slut datum 01/16 på väg in i loungen om du gensat får ett nytt kort. Men om du inte får EBG för att du flyger in det för fort( eller får av en nära vän din första månad) Det är inte lika kul.
Det är ju statusen man får, kortet är ju bara beviset.
 
Toppen