Senaste nytt

Giltighetstid vid bortskänkt Eurobonus Guld/Silverkort

Lollet

Medlem
Fick svar från guldsupporten när jag fråga varför jag inte fick guldkortet i 2år..

"Du fik det Guld kort 2 dec 15.
Din optjenings periode løber fra 1dec 15- 30 nov 16.
Du er nu i anden optjenings periode altså slutter dit Guld medlemskab 30 nov 16 men SAS Giver 3 måneders karens periode/ overgangs periode så Guld medlemskabet endelig slutter 28 feb 17"

Vad svarar man på detta? när många uppenbarligen har fått sina kort under både intjäningsåret och året därpå.
 

JSQ

Medlem
Jag har 1 nov - 31 oct som period inom EB. Köpte mitt guld i Mars i år och mitt kort är giltigt tom. Januari 18.
 

Bryant

Medlem
Om det är för bra för att vara sant......

Varför ska man räkna med att få ett kort i 2 år? Det borde vara en självklarhet för alla att det inte riktigt var tanken att ge folk så lång status.

Jag drabbas själv av detta eftersom jag ska ge min frun ett kort på onsdag.

Har man fått en ruggigt bra förmån så håll den för dig själv... Sluta ring och fråga om buggar som är till ens egen fördel.

Det är väl många som blir glada nu när SK IT börjar rätta till buggar .
 

Lollet

Medlem
Ingenting eftersom SAS verkar ha ändrat reglerna.
Det verkar ju inte helt ändrat om vissa som fått sina kort flera månader efter mig fortfarande får 2år~

Om det är för bra för att vara sant......

Varför ska man räkna med att få ett kort i 2 år? Det borde vara en självklarhet för alla att det inte riktigt var tanken att ge folk så lång status.

Jag drabbas själv av detta eftersom jag ska ge min frun ett kort på onsdag.

Har man fått en ruggigt bra förmån så håll den för dig själv... Sluta ring och fråga om buggar som är till ens egen fördel.

Det är väl många som blir glada nu när SK IT börjar rätta till buggar .
Anledningen att jag "räknade" med det var att jag frågade här på forumet om andra fick sina kort i 2år innan jag skaffade mitt. Och alla verkade få det. (Jag vet att det inte är en garanti, men man tror inte att man själv ska bli det första undantaget)
Självklart är det SAS som sätter reglerna, jag gillar inte att dra nitlotten bara. Speciellt inte när folk har fortsatt att få intjäningsperioden+efterföljande år
 

Bryant

Medlem
Det verkar ju inte helt ändrat om vissa som fått sina kort flera månader efter mig fortfarande får 2år~


Anledningen att jag "räknade" med det var att jag frågade här på forumet om andra fick sina kort i 2år innan jag skaffade mitt. Och alla verkade få det. (Jag vet att det inte är en garanti, men man tror inte att man själv ska bli det första undantaget)
Självklart är det SAS som sätter reglerna, jag gillar inte att dra nitlotten bara. Speciellt inte när folk har fortsatt att få intjäningsperioden+efterföljande år

Ibland vinner man och ibland förlorar man är det otroligt tråkiga svaret.

Jag tycker att det är otroligt tråkigt för dig! Vi sitter i samma båt och jag har full förståelse för din besvikelse! Trots det kan man inte räkna med att få det man inte ska få.

Jag hade hoppats på att fruns guld skulle räcka två år men nu verkar det vara kört :(.

Hoppas du inte betalat allt för mycket för kortet!
 

Lollet

Medlem
Ibland vinner man och ibland förlorar man är det otroligt tråkiga svaret.

Jag tycker att det är otroligt tråkigt för dig! Vi sitter i samma båt och jag har full förståelse för din besvikelse! Trots det kan man inte räkna med att få det man inte ska få.

Jag hade hoppats på att fruns guld skulle räcka två år men nu verkar det vara kört :(.

Hoppas du inte betalat allt för mycket för kortet!
Ja du har tyvärr rätt :(

Blev tråkigt nog en förlustaffär för mig då jag hade räknat på att det bara skulle löna sig över en 2års period.
Shit happends!

Då kanske priserna borde gå ner nu?
 

Bryant

Medlem
Ja du har tyvärr rätt :(

Blev tråkigt nog en förlustaffär för mig då jag hade räknat på att det bara skulle löna sig över en 2års period.
Shit happends!

Då kanske priserna borde gå ner nu?

Tänk positivt

För 12000:- har du ett guld även nästa period :). Krävs dock lite ass in seat.
 
Toppen